آخرین خبرهااستان هاحوادث

فوت یک کارگر گیلانی دیگر در محیط کار | مدیران شهرک صنعتی و اداره کار گیلان کجا هستند؟

کارگری که پای راست و قسمتی از بدنش در دستگاه مارپیچ یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی سپیدرود رشت گیر کرده بود بعد از یک هفته بستری شب گذشته دارفانی را وداع گفت.

به گزارش تدبیرشرق، در طی مدتی که این جوان 33 ساله بستری بود هیچ پیامی از سوی مسئولان مربوطه صادر نشده و حالا هم که هفته دولت است و انتظار دارند دیگران از آن‌ها تقدیر کنند و نه انتقاد!

این کارگر شهرک صنعتی بوده که حتی در خبر رسمی آتش نشانی  نیز اسم واحد تولیدی آن آورده نشده است. مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان گیلان مشغول تبریک های کلیشه ای و کپی شده  هفته دولت و بازگشت آزادگان است. مدیرکل کار استان هم که بیشتر با توئیتر خود  و توئیت‌هایی ضد دولت سابق مشغول است؛ توئیت‌هایی که  در آن بنویسد  وضعیت امروز خیلی بهتر شده است و همه مشکلات از دولت سابق  است. ولی ایشان نمی‌گوید که چرا خطرات کسب و  کار استان آن چنان زیاد شده که در دو ماه چند حادثه کارگری را مشاهده می‌کنیم ( مانند فوت کارگر فولاد گیلان). خطرات حیطه مسئولیت ایشان خیلی بیشتر از خطرات کار در دولت سابق است.

این که مدیران دولتی بی هچ اشاره ای از این وضعیت می‌گذرند خود یک علامت خطر است. با این وضعیت باید میزان علاقه و جدیت به فعالیت در شهرک‌های صنعتی کاهش پیدا کند. زیرا برای کارگران این احتمال وجود دارد  نظارت دقیق بر فعالیت کارگری نیست  و  کمتر کسی به سلامت آن‌ها  توجهی می‌کند. گیلان در جدول استانی محیط کسب و کار  18 پله سقوط  کرده و این امر نشان می‌دهد که مدیران مسئول بیشتر سیاسی هستند تا تخصصی!

/حکایت گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا