آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

درخواست برخورد با کاربران متخلف و غیرمجاز، تخصیص زمین پروازی جهت آموزش کاربران پهپادی؛ اولین همایش بزرگ پهپادها و ریزپرنده های غیر نظامی استان گیلان برگزار شد

پهپادسیمرغ سپهر کاسپین تنها شرکت تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در استان گیلان، اولین همایش بزرگ پهپادها و ریزپرنده های غیر نظامی استان گیلان را برگزار کرد.

به گزارش تدبیرشرق,اولین همایش و کارگاه آموزشی پهپادها و ریزپرنده‌ها و تجهیزات غیرنظامی در استان گیلان، با حضور گسترده‌ی مسئولین استانی و مدیران سازمانی، با محوریت لزوم ساماندهی صحیح و آموزش کاربردی در خصوص ریزپرنده‌ها و کاربران پهپادی، صبح امروز در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

دبیر اجرایی و مسئول برگزاری این گردهمایی، اداره کل امنیتی، انتظامی و اتباع استانداری گیلان با مشارکت شرکت سیمرغ سپهر کاسپین بود.

در این همایش دکتر بخشی‌نژاد مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع استان در خصوص لزوم ایجاد امنیت و ثبات برای کاربران این رسته‌ شغلی اظهار کرد: وجود امنیت در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با ساماندهی و ایجاد سازوکار درست استفاده از پهپادها، امنیت عمومی جامعه و کشور را در دستور کار قرار داد.

فرنودپور، نماینده‌ سازمان هواپیمایی کشوری، مسئول اجرای قوانین ریزپرنده‌های کشور، در خصوص چگونگی انجام فعالیت‌های عملیاتی و خدماتی در این حوزه گفت: مجوز بهره‌برداری در حوزه‌ی پهپادها برطبق قوانین مصوب شورای امنیت کشور و شیوه‌نامه کد۹۰۶۰ سازمان هواپیمایی کشوری، فقط برای شرکت‌های حقوقی تحت نظارت این سازمان و از طریق شوراهای تأمین استان‌ها صادر می‌شود.

وی در ادامه افزود: هیچ فرد حقیقی‌ صرفاً با داشتن پلاک و گواهینامه‌ی دوره‌های خلبانی پهپاد، مشمول قوانین دریافت مجوز بهره‌برداری عملیاتی نمی‌باشد.

همچنین علی‌بخشی سخنگوی گروه امنیت اطلاعات و مکان‌های سازمان جغرافیایی کشور در ادامه همایش در خصوص کاربرد پهپادها در حوزه‌ی نقشه‌برداری و اهمیت و حساسیت فعالیت در این حوزه، از تأسیس شرکت‌ها و سازمان یافتن کاربران فعال در این بخش و برگزاری این همایش جهت آگاه‌سازی عموم، ابراز خرسندی کرد.

در این همایش، حق‌شناس کارشناس امنیتی استان نیز در خصوص رعایت قوانین و الزامات مصوب شورای امنیت ملی کشور(شاک) و لزوم پیروی همگان از قوانین، جهت برقراری امنیت و آسایش در کشور ایراد سخن کرد.

در ادامه قادری مدیرعامل شرکت سیمرغ سپهر کاسپین، اولین شرکت عملیاتی و آموزشی تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در استان گیلان، در خصوص لزوم توجه به کاربران پهپادی و آگاهی از مشکلات آن‌ها گفت: با توجه به نوظهور بودن این رسته‌ی شغلی در کشور و امکان انجام عملیات‌های متنوع با استفاده از پهپادها از جمله؛ پایش خطوط انتقال نیرو، تصویربرداری و مستندسازی، پایش و حفاظت از جنگل‌ها و محیط‌زیست، عملیات امداد و نجات در زمان وقوع بحران، نقشه‌برداری، کشاورزی و غیره باید برآماده‌سازی و رشد دانش نسل جوان آموزش‌دیده در این حوزه تمرکز کرد و با تشویق  و ترغیب همگان بر اجرای صحیح قانون در این بخش، ثبات شغلی و اقتصادی را برای کاربران و فعالان این حوزه به ارمغان آورد.

وی در ادامه از مسئولین خواست که جهت حفظ حقوق کاربران قانونمند و آموزش‌دیده، با برخورد با کاربران متخلف و غیرمجاز، تخصیص زمین پروازی جهت آموزش کاربران پهپادی، همکاری و همراهی مسئولین با شرکت‌های عملیاتی جهت سهل‌الوصول بودن دریافت مجوز بهره‌برداری برای کاربران و ترغیب مدیران ادارات و شرکت‌ها جهت همکاری با کاربران زیرمجموعه‌ی این شرکت‌ها، گامی موثر در مسیر پیشرفت و ترقی این رسته‌ی شغلی و جامعه‌ی کاربران آن بردارند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا