آخرین خبرهااسلایدراقتصادیملی

دامپزشکی: ۸۵۰۰ قطعه مرغ به دلیل قطع ناگهانی برق در گناباد تلف شدند

رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای هوا موجب تلف‌شدن هشت هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ در یک واحد پرورش مرغ گوشتی این شهرستان شد.

رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای هوا موجب تلف‌شدن هشت هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ در یک واحد پرورش مرغ گوشتی این شهرستان شد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی گناباد، دکتر محمدرضا متقی روز پنجشنبه افزود: بدنبال اعلام گزارش تلف شدن مرغهای ۴۰ روزه بر اثر نقص فنی برق مرغداری و قطع ناگهانی برق و گرمازدگی طیور کارشناسان دامپزشکی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۷ هزار قطعه جوجه ریزی در این واحد مرغداری هشت هزار و ۵۰۰ قطعه در اثر گرمازدگی و تهویه نداشتن فضای موجود تلف شدند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد اظهار کرد؛ مالکان واحدهای پرورش دام و طیور بایستی برای جلوگیری از بروز اینگونه حوادث، واحد خود را به منظور استفاده در مواقع ضروری به موتورهای برق اضطراری وصل به مدار و آماده به کار، مجهز کنند.

گناباد با تولید ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را در این بخش ها دارد.

۳۰۰ هزار واحد دامی متشکل از ۱۸ هزار راس دام سنگین و ۱۲۰ هزار راس دام سبک، ۴۰۰ واحد گاوداری، ۱۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، ۱۲ واحد تولیدی مواد لبنی و خوراک دام و طیور و بسته بندی گوشت مرغ و ۶ کشتارگاه طیور و دام سنگین در گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا