آخرین خبرهااستان هااسلایدر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پاسخگو باشد؛ پشتِ پای مدیر شبکه بهداشت و درمان لاهیجان به سوگندنامه پزشکی

در روزهای اخیر، انتشار نامه مدیر شبکه بهداشت و درمان لاهیجان مبنی بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی منوط به رعایت حجاب، بحث برانگیز شده است.

به گزارش تدبیرشرق، در نامه محمدتقی نجف زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان لاهیجان خطاب به روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان آمده است:

«به پیوست تصویر مکاتبه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لاهیجان مبنی بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی منوط به رعایت حجاب در مراکز خصوصی و دولتی جهت اطلاع و اقدام ارسال می‌گردد. مقتضی است برابر با قوانین و دسورالعمل‌های رسیده از دانشگاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لاهیجان عمل نمایند.»

عباس عبدی پژوهشگر و تحلیلگر اجتماعی در واکنش به این نامه نوشته است: «آن پزشکی که مدیر دولتی است و آن وزارتخانه‌ای که تن به چنین تخلفی ضد انسانی می‌دهد و دولتی که سکوت می‌کند باید پاسخگو باشند. کسانی که بر خلاف اخلاق و قانون، بخشی از مردم خود را تحریم درمانی می‌کنند، چگونه می‌توانند تحریم‌های جهانی را ظالمانه بدانند؟»

در حالی که حتی به اسرای جنگی هم خدمات درمانی ارائه می‌شود، اینجا در گیلان مدیری برای خوشامد عده‌ای خاص، به خود اجازه می‌دهد که ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در بیمارستان‌ها را به رعایت حجاب منوط کند!

گویا باید به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدیر زیرمجموعه‌اش، سوگندنامه پزشکی را یادآوری کرد. سوگندنامه پزشکی در ایران که بر پایه سوگندنامه بقراط تنظیم شده است و در آن علاوه بر تأکید بر انصاف و صداقت، پزشک نیز به حفظ حیثیت و سلامت بیمار، رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و عدم تبعیض بین بیماران متعهد می‌شود.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید پاسخگو باشد که چرا در حالی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سرتاسر استان با مشکلات و کمبود امکانات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و باید به فکر راه حلی برای کاهش این مشکلات بود، اما معاونین و مدیران ایشان به جای تلاش برای حل مشکلات واقعی مردم، به دنبال حاشیه‌سازی و پرداختن به مسائل فاقد اولویت درمانی برای شهروندان و بیماران هستند.

برای توجیه‌کنندگان احتمالی این گزارش باید یادآور شد که کسی منکر لزوم رعایت حجاب در سطح جامعه نیست اما این که برای ارائه خدمات درمانی به بیماران، شرط و شروط تعیین شود، نه اخلاقی است و نه شرعی و انسانی.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا