آخرین خبرهااستان ها

اقدام شتاب زده شهرداری؛ گَردِ بی خردی بر جان خیابان سپه انزلی


به گزارش تدبیرشرق به نقل از حکایت گیلان، خیابان سپه بندرانزلی که به دلیل موقعیت خاص تجاری خود، بیش از آنکه یک خیابان در مفهوم عام خود باشد؛ یک بازار تجاری محسوب می‌شود که با توجه به قدمت، پیشینه و دسترسی مناسبی که دارد همواره مورد توجه مردم و مسئولین شهری بوده است.

از سالیان گذشته در ادوار مختلف شورای شهر، یکی از مسائلی که بسیار به آن پرداخته شده است؛ موضوع پیاده‌‌رو سازی خیابان سپه است. این طرح ها اغلب به دلیل ناپختگی طرح‌ها و مخالفت‌هایی که وجود داشت هرگز به مرحله اجرا نرسیدند. اما در روزهای گذشته شهرداری بندرانزلی در اقدامی شتاب زده و بدون اعلام رسمی قبلی، شروع به تخریب کف سازی خیابان سپه نموده است.

پروژه‌ای که بر روی تابلوی اطلاعاتی آن “پروژه پیاده راه سازی خیابان سپه” ثبت شده است اما آن‌گونه که از توضیحات رییس شورای شهر و سرپرست شهرداری بر می آید خبری از پیاده راه سازی نیست و قرار است طبق روال قبلی خودرو ها نیز از همان مسیر سابق خود عبور نمایند!

مهم ترین موردی که در این خصوص نیاز به بررسی دارد وضعیت پارکینگ خودرو هاست. خیابان های مجاور به خیابان سپه،تحت هیچ شرایطی تحمل بار اضافی پارک خودرو را ندارند و بر اساس صحبتهای ریاست شورای شهر انزلی [تا لحظه نگارش این متن] هیچ تصمیم قاطعانه ای در خصوص پارکینگ خودروها گرفته نشده است و صرفا مقداری امیدواری برای رضایت مالکین ساختمان‌های اطراف جهت تاسیس پارکینگ وجود دارد‌.

سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر مالکین ملکهای اطراف برای ساخت پارکینگ طبقاتی با شهرداری به توافق برسند، زمان لازم برای ساخت پارکینگ طبقاتی چند ماه است؟ در این فاصله زمانی تکلیف پارک خودرو شهروندان، مسافران و توریستهایی که بنا بر اذعان شعبان جعفری از این خیابان استفاده می‌کنند؛ چیست؟ اگر توافقی صورت نگیرد و هرگز پارکینگی ساخته نشود چطور؟

هنوز دلیل اجرایی شدن این اقدام بدون بررسی کامل جوانب، با مقدار بودجه ای که برای شهری مانند انزلی می‌تواند رقم قابل توجهی باشد، مشخص نیست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا