آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

زنگ خطر تجهیزات فرسوده شهربازی ها به صدا درآمده است؛ قبل از تکرار حادثه اصفهان در رشت، به فکر چاره باشید

شهربازیدر چند روز گذشته ویدیویی از شهربازی اصفهان منتشر شد که سقوط یک وسیله بازی به ۹ کودک و نوجوان ۱۱ تا ۱۸ ساله آسیب رساند و جان آنان را به خطر انداخت.

به همین بهانه نگاهی به وضعیت شهربازی‌ها در رشت داشته ایم؛ شهر رشت با داشتن دو شهربازی نیمه جان همواره با کمبود مراکز تفریحی رو به رو است و همان وسایل بازی فرسوده که حداقل در ظاهر به نظر نمی‌رسد که بازسازی شده باشند، مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. ‌‌

شهربازی‌ها به عنوان یک مقصد تفریحی برای خانواده‌ها و کودکان، بسیار محبوب و همواره نیازمند ایمن‌سازی و بروزرسانی هستند اما شرایط در شهر رشت به نحو دیگری رقم خورده است؛ شهر شادی و شهر بازی پارک شهر سال هاست که به حال خود رها شده‌اند و تعدادی از وسایل بازی آن‌ها غیرفعال و برخی دیگر تهدیدی برای جان مردم هستند.

در حالی که همواره کمبود مراکز تفریحی در گیلان مورد انتقاد شهروندان و گردشگران بوده است، به نظر می‌رسد همین امکانات و تجهیزات موجود نیز نه تنها در رشت بلکه در شهربازی‌ها و پارک‌های بازی سایر شهرهای استان نیز آنچنان که باید و شاید قابل اطمینان و بروز نیستند.

همان طور که در گذشته عدم نظارت‌ها حوادثی را در این مراکز رقم زده است، انتظار می‌رود مسئولان شهرداری رشت و استان گیلان و همچنین سایر شهرداران استان این زنگ خطر را که در استان اصفهان به صدا در آمده است نادیده نگرفته و در اولین فرصت برای استانداردسازی وسایل بازی شهر‌بازی‌های استان اقدام نمایند.

از آن جایی که مراجعه کننده اصلی این پارک‌ها، کودکان و نوجوانان هستند و سلامت و امنیت آنان مهم‌ترین دغدغه خانواده‌هاست، از سازمان استاندارد و اداره کل استاندارد گیلان انتظار می‌رود نسبت به اطمینان بخشی از درست و استاندارد بودن تجهیزات شهربازی‌های رشت و استان گیلان اقدام کنند.

اگر به تازگی به این مراکز تفریحی مراجعه کرده‌اید تجربه خود را از میزان امنیت و استاندارد بودن تجهیزات بازی با ما در میان بگذارید.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا