آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

چقدر بزرگ شدی، سردار:برای فوق‌ستاره‌ای که هیچ‌وقت این‌قدر دوست‌داشتنی نبود!

سردارچند سالی است که رفتارهای غیرمنتظره سردار آزمون سپری و او حالا از همیشه دوست داشتنی‌تر شده است.

به گزارش تدبیرشرق، شب گذشته سردار آزمون، ستاره گلزن و ایرانی لورکوزن مهمان تلویزیون بوده و بیش از یک ساعت تقریبا در مورد تمام اتفاقات اخیر فوتبال ایران صحبت کرد. حالا حدود یک دهه از ظهور پدیده‌ای به نام سردار آزمون سپری شده و همین حالا نیز آمار موید آن است که می‌توان او را در زمره بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران قرار داد. بعد از سپری کردن سال‌هایی درخشان و موفق در لیگ روسیه، این بازیکن بالاخره سال گذشته تصمیم به انتقال به لیگی مشهورتر گرفته و به پیشنهاد لورکوزن از بوندسلیگا پاسخ مثبت داد. اگرچه فصل اول حضور سردار آزمون در فوتبال آلمان فوق‌العاده نبود، اما او در اواخر فصل شمه‌ای از توانایی‌های خود را بروز داد و حالا همه امیدوار به درخشش این بازیکن زیر نظر ژابی آلونسو در فصل جدید بوندسلیگا هستند.

اما بروز برخی رفتارهای خاص و شاید متفاوت از عرف جامعه در سال‌های اول درخشش سردار آزمون، باعث شده بود که این ستاره بااستعداد چندان مورد اقبال عمومی قرار نگیرد. ارتباط زیاد با سلبریتی‌هایی که مورد پسند همه اقشار جامعه نیستند، شاید نوعی خودنمایی در مورد زندگی شخصی و به اصطلاح شوآف بیش از حد و اندازه در مورد همه جنبه‌های مالی، برخوردهایی غیرمنتظره در سوشال مدیا و البته خداحافظی از تیم ملی فوتبال بعد از جام جهانی 2018، منجر به آن شد سردار آزمون علی‌رغم درخشش در زمین، مقبول همه هواداران فوتبال نباشد.

1896967

حتی در مقطعی بخشی از طرفداران فوتبال در ایران تمایل چندانی به حضور سردار آزمون در ترکیب تیم ملی نداشتند و بدون تعارف، خداحافظی موقت او در سال 2018 حتی حساسیت چندانی ایجاد نکرد. اما در شرایطی که به نظر می‌رسید این ستاره تکنیکی بخش قابل توجهی از مقبولیت خود را در جامعه از دست داده، این روند در سال‌های اخیر مسیر معکوس به خود گرفته و حالا سردار آزمون تبدیل به یکی از بازیکنان محبوب فوتبال ایران شده است.

عکس العمل او هنگام جدایی اسکوچیچ و البته واکنش این بازیکن به برخی مسائل غیرفوتبالی و مهم جامعه، کمک به سیل زدگان با حضور فیزیکی در نوروز سال 98، حمایت تحسین برانگیز و قابل ستایش از ورزش و به خصوص ورزش زنان در ایران و بالاخص گنبدکاووس، شرکت در امور خیرخواهانه و مواردی از این دست، باعث شد بخش زیادی از جامعه حالا نگاهی مثبت و توام با علاقه و تحسین نسبت به سردار آزمون پیدا کنند.

این بازیکن شب گذشته در تمام دقایق حضور در تلویزیون رفتاری معقول، دوستانه و البته بااعتماد به نفس داشت. در مقابل سوالات مجری خودش را حفظ کرده و حتی وقتی نخواست به سوال در مورد آینده مهدی طارمی پاسخ دهد، مواضع خود را علی‌رغم اصرار طرف مقابل حفظ کرد. همچنین سردار آزمون در دقایقی برخی از مطالبات جامعه از جمله مبارزه با حیوان آزاری یا گسترش برنامه‌های تفریحی در شهر زادگاهش را مطرح کرد که به دل بسیاری از بینندگان نشست.

در طول تاریخ همیشه ورزشکاران و در ابعاد بزرگ‌تر سلبریتی‌هایی که دغدغه مردم را داشته و مسئولیت اجتماعی روی دوش خود حس می‌کنند، از جایگاه بالاتری در بین مردم و هواداران برخوردار بوده‌اند و در همین یک سال اخیر بارها شاهد واکنش طرفداران و در واقع دقت آنها در سنجش عملکرد این بخش از جامعه در بزنگاه‌های حساس بوده‌ایم.

1896968

بی‌تردید سردار آزمون یکی از آنهایی بوده که در این مدت نمره قبولی از مردم گرفته و به خوبی برخی خاطرات تلخ گذشته را از اذهان پاک کرده است. اگر روزگاری بسیاری سردار آزمون را یک ستاره پولدار و مرفه می‌دیدند که فاصله زیادی با اتفاقات واقعی جامعه دارد، حالا آن مهاجم جوان جای خود را به بازیکنی دغدغه‌مند داده که از فرصت به خوبی استفاده کرده و درد دل مردم را حتی در رسانه ملی نیز بیان می‌کند.

در گذشته نیز به گلزنی سردار آزمون مقابل بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید افتخار کرده و از ته دل لذت می‌بردیم، اما قطعا او در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار بیشتری شاید حتی از بازیکنان موفق‌تر از خود پیدا کرده و حالا ما بی‌صبرانه در انتظار آغاز فصل جدید لیگ آلمان و شمردن گل‌ها و پاس گل‌های بازیکنی هستیم که در روزهای دشوار، مردم کشورش را فراموش نکرده و قطعا هم نخواهد کرد. حالا مدت‌ها از آن شبی که سردار با موهای مدل علی‌بابا و کلماتی شکسته در تلویزیون حاضر شد گذشته و او امروز تبدیل به ستاره محبوب، متعهد و دوست داشتنی هواداران فوتبال ایران شده است.

آریا فاطمی‌مقدم
📷تصاویر: امیرحسین خیرخواه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا