آخرین خبرهااستان هااسلایدر

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد توسط اوقاف گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آزادسازی چهار نفر زندانیان جرائم غیرعمد استان از سوی این اداره کل خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستارعلیزاده ظهر امروز در دیدار با رئیس زندان لاهیجان با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار نفر زندانیان جرائم غیرعمد استان به همت اداره اوقاف وامور خیریه گیلان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند

وی با بیان اینکه این طرح در قالب طرح ملی قرار دوازدهم در شهرستان‌هایی که موقوفات با نیات منطبق با کمک به زندانیان جرائم غیر عمد دارند و با کمک خیرین انجام می‌شود، افزود:  طرح ملی قرار دوازدهم با هدف تجمیع خدمات اجتماعی ارائه شده از سوی مراکز افق به جامعه هدف در روز دوازدهم هر ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در طرح قرار دوازدهم تیرماه سه نفر اززندانیان جرائم غیرعمد لاهیجان به همت خیرین و عوائد موقوفات دارای نیات منطبق با این موضوع آزاد شدند، گفت: یک نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در ماههای ابتدایی امسال به همت اوقاف گیلان آزاد شد.

علیزاده با بیان اینکه کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد به میزان هر ماه سه نفر تا پایان سال ادامه دارد، افزود: اوقاف گیلان با همکاری اداره زندان‌ها در نظر دارد از خانواده زندانیان با اهدای بسته های کمک معیشتی حمایت داشته باشد.

جمشید آستینه، رئیس زندان لاهیجان نیز در این نشست با بیان اینکه حمایت از خانواده زندانیان با اهدای بسته‌های معیشتی می‌ـواند یکی از زمینه‌های همکاری اوقاف و زندان لاهیجان باشد، اظهار کرد: درسال گذشته ۷۹ نفر و در چهار ماه ابتدایی امسال ۲۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت خیرین به آغوش خانواده بازگشتند.

به گفته آستینه، برای ۱۵۰ نفر از زندانیانی که دانش آموز داشتند به همت خیرین بسته وسایل کمک آموزشی و لوازم التحریر تهیه شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا