آخرین خبرهااستان هااسلایدر

گفتگو رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اعضای هیات مدیره و اعضای کمیسیون پارلمانی گیلان در ساختمان کانون وکلا دادگستری گیلان

به گزارش تدبیرشرق، کاوه امیررضوانی نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان در ابتدای جلسه ضمن خوش آمد گویی به میهمانان اظهار داشت : همکاران ما سالانه حدودا هزار پرونده تسخیری و معاضدتی را وکالت می‌کنند و ما تنها نهادی هستیم که بصورت رایگان به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنیم و این خدمت باعث افتخار ماست. 

وی با اشاره به مصوبه تحقیق و تفحص از کانون وکلا گفت : ما هیچ چیز محرمانه‌ای نداشته و از هر نوع نظارتی واهمه‌ای نداریم و در واکنش به تصویب قوانین، هیچ دغدغه‌ای جز رعایت حقوق قانونی شهروندان و کمک به دستگاه قضا و اجرای عدالت نداشته ولی بحث اصلی ما، اراده هایی است که بصورت هدفمند قصد تضعیف نهادی را دارند که حتی یک ریال از بودجه عمومی دریافت نمی‌کند و به چنین نتایجی میرسند که قوانین مسلمِ حقوقی را در مواجهه با کانون‌های وکلای دادگستری زیر پا میگذارند. ما برای خدمت به شهروندان برادری خود را ثابت کرده‌ایم ولی دیدِ مسئولین به ما همچنان همانند یک برادر ناتنی است .

وی به متفاوت بودن تعریف و مصداق وکالت در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و گفت : تعریف وکالت در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. وکالت در ایران با وکالت در فرانسه، در آمریکا و… فرق میکند؛ بعنوان مثال در آمریکا زمانی که با یک وکیل تماس گرفته شود؛ همان تماس، یک مشاوره حقوقی قلمداد شده و مستلزم پرداخت هزینه است.  قیاس برخی مسئولان در خصوص وکالت در ایران و آمریکا و فرانسه و … و تصویب قوانین مربوط به این صنف و توجه به ملاک جمعیت و بدون معیارهای بومی،  قیاس مع‌الفارق و نادرست است چراکه در بسیاری از کشورها بر خلاف ایران کلیه‌ی امور حقوقی توسط وکیل انجام می‌شود. 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا