آخرین خبرهااستان هااسلایدر

شهردار رشت در جلسه علنی شورا با محوریت تصویب طرح‌های عمرانی میثاق؛ با اجرای پروژه‌های طرح میثاق درصددیم خدمتی ماندگار به شهروندان فهیم رشت عرضه کنیم

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت_ رحیم شوقی شهردار رشت امروز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ در جلسه صحن علنی شورای اسلامی که با محوریت بررسی آغاز فرآیند اجرای طرح میثاق برگزار شد اظهار داشت: شهرداری رشت اجرای طرح‌های میثاق را در دستور کار خود قرار داده اما این بدان معنا نیست که از انجام سایر اقدامات زیرساختی، سنواتی و زیربنایی غافل می‌شود.
شهردار رشت تصریح کرد: با پیگیری‌های زیادی که انجام دادیم پیمانکار پروژه ساختمان دیتا سنتر شروع به کار کرده است، تجهیزات آن خریداری شده و به طور کلی روند اجرای اقدامات به خوبی در حال انجام است‌.
شوقی با بیان اینکه شهرداری رشت برای تکمیل پروژه پل پستک تا چهار یا پنج ماه آینده تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده است افزود: در مورد پروژه ژ۵ و مانع زدایی از آن که سالهای سال بدون تعیین تکلیف باقی مانده بود جلسات متعددی را با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان برگزار کردیم و دستگاه قضایی نیز حمایت خوبی به عمل آورده است.
وی اضافه کرد: مدت قرارداد پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان به پایان رسیده و باید قرارداد آن تمدید شود اما با تمام اینها شهرداری رشت اجرای پروژه‌های خود در این محدوده نظیر احداث نگهبانی و سرویس بهداشتی را آغاز کرده است.
شهردار رشت بیان داشت: در مورد پروژه‌های عمرانی، ساماندهی لندفیل سراوان، کارخانه کود آلی لاکان و پروژه‌های فضای سبز حساسیت ویژه‌ای دارم بنابراین هر هفته با برگزاری جلسات کارگاهی روند اجرای آنها را رصد کرده و طرحها را مورد بازدید قرار میدهم تا روند انجام این پروژه‌ها تحت هیچ عنوان به تعویق نیافتد.
شوقی تصریح کرد: به عنوان شهردار رشت به همشهریان خود قول خدمت داده‌ام و در این مسیر سختی را به جان خریده‌ام و معتقدم اجرای پروژه‌های کلان عمرانی با پیگیری‌های شبانه روزی تیم اجرایی شهرداری و حمایت شورای اسلامی محقق می‌شود.
وی عنوان کرد: تیم اجرایی ما در شهرداری رشت سابقه اجرای پروژه‌های کلان عمرانی را در استان گیلان داشته‌اند به همین علت درصددیم با بهره‌گیری از توان آن‌ها خدمتی ماندگار را به شهروندان فهیم رشت عرضه کنیم.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه در خلال اجرای پروژه‌های طرح میثاق هیچ خللی در اجرای دیگر پروژه‌های مهم شهر رشت به وجود نمی‌آید یادآور شد: در مورد دغدغه تامین منابع مالی که مورد توجه اعضای شورای اسلامی است هم باید بگویم بعد از اصلاح پروژه‌ها و اخذ پیمانکار تامین منابع مالی را در اولویت کارهایم قرار خواهم داد.
شوقی از جلسه چند روز آینده خود با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: استفاده از اعتبارات استانی و ملی برای پروژه‌های طرح میثاق موضوع این گفت‌وگو خواهد بود و حتما برای تحقق این هدف رایزنی‌های گسترده‌ای را به ویژه با کمک سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس انجام خواهم داد.
وی تصریح کرد: با انسجام و‌ وحدتی که امروز در شورای اسلامی شهر رشت وجود دارد و با اتحاد و همدلی مدیریت شهری پروژه‌های طرح میثاق زودتر از موعد مقرر شروع می‌شود و به پایان خواهد رسید.
شهردار رشت اظهار داشت: پروژه‌های طرح میثاق‌، پروژه‌هایی بسیار بزرگ محسوب می‌شوند و از اعضای شورای اسلامی شهر رشت تقاضا دارم هر نکته و نظری در مورد پروژه‌های کلان ترافیکی طرح میثاق دارند بیان بفرمایند تا در کنار هم و با همدلی یکدیگر برای شتاب دهی به عملیات اجرایی آنها تلاش کنیم.
شوقی در پایان اذعان کرد: برای به ثمر نشستن اقدامات کلان عمرانی بیش از پیش نیازمند صبر و تحمل شهروندان فهیم شهر رشت هستیم زیرا بدون این امر مدیریت شهری نمی‌تواند در اسرع وقت نسبت به انجام تعهدات خود و اتمام پروژه‌ها اقدام کند.
 
 
 
 
 
 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا