آخرین خبرهااستان هااسلایدر

شهردار انزلی به دلیل دریافت حق جلسه ۳ میلیونی از کمیسیون ماده ۱۰۰با حکم‌قضایی برکنار شد

رئیس شورای شهر انزلی اعلام کرد: طی نامه‌ای که در تاریخ ششم تیرماه از سوی دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گیلان منضم به دادنامه معاون دادستان دادسرای عمومی انقلاب اسلامی رشت،دریافت شد، شهردار انزلی تعلیق و پس از آن مطابق قانونی سرپرست جدید تعیین شد.

به گزارش تدبیرشرق، شعبان جعفری رئیس شورای شهر انزلی گفت: شورای شهر انزلی مجری قانون بوده و تعیین شهردار جدید به پیوست نامه استانداری انجام شده است.

وی عنوان کرد: دلیل محکومیت شهردار انزلی دریافت حق جلسه از کمیسیون ماده ۱۰۰ به ازای هر جلسه رقمی حدود سه میلیون تومان عنوان شده است.
جعفری ادامه داد: شهرداران در کمیسیون ماده ۱۰۰ حق رای ندارند و شهردار یا یکی از مسئولان شهرداری به صورت معمول دبیر کمیسیون است.
وی عنوان کرد: یکی از الزامات اعضای شورای شهر انزلی در این دوره حضور شهردار در این جلسات بود تا خود شخصا در مباحث مطروحه توضیح دهد از اینرو در تمام جلسات شهردار انزلی شرکت کرده و توضیح داده و اظهار نظر می کرد.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد شهرداران گیلان حتی کسانی که در کمیسیون ماده ۱۰۰شرکت نمی‌کنند حق جلسه می‌گیرند، افزود: شهردار انزلی از این حق کمیسیون استفاده کرده که پیرو تعلیق خلیلی عنوان شده نباید این مقدار پول را دریافت می‌کرد.
وی تاکید کرد: ششم تیر ماه این حکم به طور رسمی ابلاغ شد و از زمان ابلاغ آن اقدامات قانونی برای تعیین سرپرست و فرایندهای قانونی آن انجام شد که در جلسه روز چهارشنبه به دلیل عدم شرکت سه نفر از اعضای شورا به جلسه انتخاب سرپرست به حد نصاب نرسید و به امروز موکول شد.
جعفری ادامه داد: سرپرست جدید شهرداری انزلی تا انتخاب شهردار جدید یعنی سه ماه می‌تواند به عنوان سرپرست این مجموعه فعالیت می کند.

گفتنی است مهدی خلیلی از آذر 1400 با رای اعضای شورای شهر، به عنوان شهردار انزلی انتخاب شده بود.

مهدی خلیلی دارای کارشناسی ارشد مدیریت دولتی(مدیریت نیروی انسانی) و کارشناسی مدیریت دولتی است و از جمله سوابق اجرایی او می‌توان مدیر کارگزینی شهرداری بندر انزلی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و رئیس سازمان حمل و نقل شهری، بازرس سازمان آتش‌نشانی، مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری، سرپرست شهرداری بندرانزلی در دو دوره، ناظر پروژه ISO۹۰۰۱ شهرداری بندر انزلی، شهرداری ناحیه غازیان و مدیر واحد GIS شهرداری بندر انزلی را نام برد.

بیک زاده سرپرست شهرداری بندرانزلی شد


در همین رابطه عصر امروز اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرانزلی خبر داد که با نظر اکثریت اعضا شورای شورای اسلامی شهر بندرانزلی سرپرست شهرداری بندر انزلی انتخاب شده است.
در گزارش روابط عمومی آمده است: با استناد به نامه مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی منضم به دادنامه معاون محترم دادستان دادسرای عمومی انقلاب اسلامی رشت در خصوص تعلیق شهردار بندرانزلی، صبح امروز با نظر اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر مهندس حسین بیک زاده به عنوان سرپرست شهرداری بندرانزلی انتخاب شد .

در این جلسه که با حضور همه اعضای شورای اسلامی شهر و با رای گیری مخفی برگزار شد، پس از گفت و گو و تبادل نظر اعضای شورا درخصوص گزینه های سرپرستی ، مهندس حسین بیک زاده با ۶ رای اعضای شورا به عنوان سرپرست شهرداری بندرانزلی انتخاب شد

شایان ذکر است حسین بیک زاده در حال حاضر رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندرانزلی است و از سوابق ایشان میتوان به مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرانزلی، معاون سازمان اتوبوسرانی، کارشناس درآمد، رییس اجرائیات، معاون شهردار ناحیه ۱ ، شهردار ناحیه ۱ ، معاون شهردار مرکزی و رییس واحد ساختمانی وشهرسازی نام برد.

/کلانشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا