آخرین خبرهااستان ها

بازدید از خانه میرزا کوچک جنگلی، پیاده راه فرهنگی و موزه میراث روستایی استان گیلان

رشتگردی نمایندگان شهرهای خلاق ایران

به گزارش تدبیرشرق به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت_ شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی و اعضای خانه مطبوعات شهرهای خلاق ایران به اتفاق ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، حسن پور معاون گردشگری اداره کل، رحیم شوقی شهردار رشت، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و اصحاب رسانه روز جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲ از خانه میرزا کوچک جنگلی، پیاده راه فرهنگی و موزه میراث روستایی استان گیلان بازدید به عمل آوردند.
لازم به ذکر است، سردار شهید جنگل، روحانی مبارز شیخ یونس استاد سرائی ملقب به میرزا کوچک خان جنگلی رهبر نهضت جنگل بود که پس از طی عمری مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی در ۱۱ آذر ماه ۱۳۰۰ به شهادت رسید.
پیاده راه فرهنگی دومین مقصد نمایندگان شهرهای خلاق ایران بود، این پیاده‌راه زیبا، در سه محور خیابان امام خمینی، خیابان سعدی و خیابان شریعتی تا میدان شهرداری رشت ایجاد شده و یکی از بزرگ‌ترین پیاده‌راه‌های دنیا محسوب می‌شود.
موزه میراث روستایی گیلان هم که امروز مورد بازدید قرار گرفت در زمینی به مساحت حدود ۲۶۳ هکتار برپا شده است و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری گیلان محسوب می‌شود، این موزه نمونه‌ای کوچک، اما واقعی از نحوه‌ زندگی و فرهنگ سنتی روستاهای گیلان است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا