آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

آخرین وضعیت مصدومیت علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی به زودی فک خود را جراحی می‌کند و به شروع فصل جدید لیگ برتر هم خواهد رسید.

به گزارش تدبیرشرق، علیرضا بیرانوند چهره ویژه بازی تیم ملی ایران و ازبکستان در مرحله فینال رقابت‌های کافا ۲۰۲۳ بود. بیرانوند امید داشت که بتواند شب خوبی را مقابل ازبکستان بگذراند اما شوکی زودهنگام باعث شد تا دروازه‌بان شماره یک تیم ملی از ترکیب خارج شود و جای خود را به پیام نیازمند بدهد. بیرانوند در دقیقه ۵ روی ارسال جلال‌الدین ماشاریپوف، برای دفع توپ از دروازه خارج شد و همین مسئله باعث شد تا او برخورد شدیدی با سعید عزت‌اللهی داشته باشد.

عزت‌اللهی با وجود خون‌ریزی از ناحیه سر تا پایان مسابقه در زمین باقی ماند اما بیرانوند نه‌تنها بلافاصله بعد از مصدومیت جای خود را به نیازمند داد، بلکه او مستقیماً راهی بیمارستان شد تا بررسی‌های تکمیلی انجام شود؛ آن‌هم در شرایطی که دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم مصدومیت مشابهی را در دیدار با انگلیس داشت و در آن مقطع از ناحیه بینی دچار آسیب‌دیدگی شده بود.

بیرانوند در صفحه اینستاگرامی خود اعلام کرد که باید فَک خود را جراحی کند چرا که بر اثر ضربه وارده، او دچار شکستگی از ناحیه فَک شئده است. بعد از اعلام خبر مصدومیت بیرانوند از ناحیه فَک و شکستگی آن، شایعات گسترده‌ای درباره آینده کاری این دروازه‌بان ملی‌پوش مطرح شد و تصور می‌شد که با توجه به مدت مصدومیت او، دروازه‌بان پرسپولیس در شروع فصل جدید نتواند همراه تیمش باشد.با این حال در خبرورزشی خبر دادیم که بیرانوند حتی در صورت جراحی هم به شروع فصل آینده لیگ برتر می‌رسد و از چند هفته دیگر می‌تواند تمرینات خودش را آغاز کند. همانطور که علیرضا در گفت و گو با خبرورزشی عنوان کرد، پزشکان متخصص باید در خصوص زمان عمل جراحی و چگونگی آن نظر نهایی را بدهند.

درد کمتر شد

علیرضا بعد از شکستگی فک درد شدیدی را حس می‌کرد و حتی شدت درد به حدی بود که بعد از آسیب دیدگی در همان شب اول نتوانست تا صبح بخوابد و حتی مسکن‌های قوی هم نتوانسته بودند او را آرام کنند. با این حال بعد از گذشت چند روز از مصدومیت شدید علیرضا، اوضاع کمی بهتر از قبل شد و درد بیرانوند به حداقل رسید. با توجه به درد شدید، بیرانوند در روزهای اول مصدومیت نمی‌توانست خوب صحبت کند. با این حال الان شرایط بهتر شده و ضمن کم شدن درد، بیرانوند می‌تواند تا حدودی صحبت کند و به طور کلی حال او مساعد است.

نظرات مختلف بیرانوند را دودل کرد

بیرانوند بلافاصله بعد از بازگشت به ایران در خصوص وضعیتش با چند پزشک متخصص صحبت کرد تا نظر آن‌ها را در مورد میزان مصدومیتش جویا شود. سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس مدارک پزشکی و عکس‌هایی که از محل آسیب دیدگی‌اش گرفته بود را به چند پزشک نشان داد تا با آن‌ها مشورت کند. ماجرا وقتی عجیب می‌شود که چند پزشک به علیرضا اعلام کردند که فک او نیازی به جراحی ندارد و با چند هفته استراحت، محل شکستگی جوش خواهد خورد. بعضی از پزشکان متخصص هم نظرشان روی عمل جراحی فوری بود تا بیرانوند فرصت را از دست ندهد و بتواند با ریکاوری مناسب به شروع لیگ برسد. همین موضوع بیرانوند را دودل کرد و علیرضا مانده بود تا عمل جراحی را انجام دهد و یا اینکه قید جراحی را بزند و با استراحت مصدومیتش را درمان کند.

تصمیم نهایی گرفته شد

علیرضا بعد از شنیدن نظرات مختلف از پزشکان متخصص، در نهایت با مشورت‌هایی که انجام داد، تصمیم گرفت که عمل جراحی را انجام دهد و ریسک نکند. فک جای حساسی است و جوش خوردن مناطق شکسته شده کار دشواری است. از همین رو بیرانوند تصمیم گرفت جراحی کند تا بتواند به موقع تمریناتش را برای فصل جدید شروع کند و از این لحاظ دچار مشکل نشود و از سایرین عقب نیفتد.

زمان جراحی مشخص شد

با توجه به تشخیص اکثر پزشکان و نظر آن‌ها برای انجام عمل جراحی، بیرانوند خیلی زود باید آماده جراحی شود. طبق هماهنگی‌های انجام شده، بیرانوند شنبه باید فک خود را جراحی کند و قرار است علیرضا در اولین روز هفته آینده در تهران عمل جراحی فک خود را انجام دهد.

دوران نقاهت چقدر طول می‌کشد؟

هرچند الان به صورت قطعی نمی‌توان در خصوص دوران نقاهت بیرانوند بعد از عمل جراحی فک و مدت زمان دوری او صحبت کرد، ولی طبق صحبت‌های انجام شده با پزشکان متخصص دوران نقاهت بعد از عمل علیرضا کمتر از یک‌ماه طول خواهد کشید و او با پشت سر گذاشتن این دوران می‌تواند تمریناتش را آغاز کند. با این حال نظر نهایی را در این خصوص باید پزشک جراح بعد از عمل بدهد. پزشکی که قرار است علیرضا را عمل کند بعد از جراحی قرار است در خصوص شرایط او نظر دهد و مدت زمان قطعی دوری او را مشخص کند.

تکلیف بیرانوند و پرسپولیس چه می‌شود؟

ستاره فصل قبل پرسپولیس با مدیران این باشگاه به مشکل خوردند و اخبار مربوط به فسخ قرارداد بیرانوند به سوژه روز باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است.علیرضا به دلیل طلب ۸ میلیاردی‌اش از این باشگاه چندی قبل نوتیس داد تا مدیران پرسپولیس طلبش را پرداخت کنند. اتفاقی که در مهلت ۱۰ روزه مشخص شده از سوی فدراسیون رخ نداد و این مهلت به پایان رسید.

حالا بیرانوند بعد از بازگشت تیم ملی از ازبکستان، پنجشنبه دومین نوتیس را هم به پرسپولیس داده ولی این بار باشگاه فقط ۵ روز برای پرداخت مطالبات این بازیکن فرصت دارد. اگر پول بیرانوند در این چند روز پرداخت نشود، او می‌تواند به صورت یک طرفه قراردادش را فسخ کند و از پرسپولیس جدا شود. با این حال هواداران پرسپولیس در صورتی که این اتفاق بیفتد و بیرانوند قراردادش را فسخ کند، باشگاه پرسپولیس برای راضی کردن و نگه داشتن این ستاره ملی پوش باید قرارداد جدیدی با او ببندند.با این حال هواداران پرسپولیس امیدوارند تا ستاره تیمشان فصل بعد هم در پرسپولیس بماند. از همین رو نگران وضعیت مصدومیت بیرانوند هستند و مدام می‌پرسند که علیرضا می‌تواند به شروع فصل جدید می‌رسد یا خیر.

در جواب به این سوال باید بگوییم که علیرضا به احتمال فراوان به شروع فصل جدید خواهد رسید و مشکلی نخواهد داشت. با این حال تکلیف ماندن یا جدایی او از پرسپولیس معلوم نیست و باید دید در مهلت باقی مانده باشگاه پرسپولیس چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا