آخرین خبرهااستان هااسلایدر

شورای همکاری مناطق آزاد ایران و روسیه با محوریت منطقه آزاد انزلی تشکیل شود

رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان با پیشنهاد تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد ایران و روسیه گفت: باتوجه به ظرفیت‌های استان گیلان و منطقه آزاد انزلی، مسؤولیت اجرای این کار مهم از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به این منطقه محول‌ شود.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از فارس از بندرانزلی قاسم رضاییان، رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان عصر امروز در دیدار با سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اینکه اتاق بازرگانی با تمام قوا آماده همکاری با منطقه آزاد در مسیر توسعه صادرات، لجستیک، تولید و‌ تجارت استان گیلان ست، اظهار کرد: نخستین پیشنهاد بنده تداوم نشست‌های تخصصی، کارشناسی میان اتاق، بخش خصوصی منطقه و سازمان منطقه آزاد انزلی است.

وی با اشاره به جایگاه اتاق بازرگانی به عنوان دبیر شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت با بر برگزاری جلسه تخصصی این شورا در منطقه ازاد انزلی صرفاً با هدف رفع مشکلات فعالان اقتصادی این منطقه تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به فرصت‌های بازار روسیه و قزاقستان به عنوان ۲ عضو مهم اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه آزاد انزلی در حوزه‌های لجستیک، ترانزیت، قانون و مقررات، توسعه تولید و تجارت، می توان در اجرای مهمترین وظایف منطقه آزاد، یعنی جذب سرمایه گذار خارجی و نقش آفرینی در بخش‌ها بسیار استراتژیک، باید گام‌های مؤثر برداشت.

وی  خواستار رفع دغدغه‌های فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی در حوزه‌های مالیاتی و تأمین انرژی، به ویژه برق با هم‌افزایی میان بخشی شد و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های همکاری مشترک جذب سرمایه گذاری‌های خارجی ‌و دعوت از شرکت‌های روسی جهت حضور در منطقه آزاد انزلی است.

رضائیان با پیشنهاد تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد ایران و روسیه با محوریت منطقه آزاد انزلی بیان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های استان گیلان و منطقه آزاد انزلی، مسؤولیت اجرای این کار مهم از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به این منطقه محول‌ شود.

وی با اشاره به ساخت یک پست اسکله سرپوشیده از سوی سرمایه گذاران روس یا سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی- روسی افزود: با توجه به شرایط آب و هوای بارانی استان و انزلی، احداث چنین زیرساختی الزامی است.

دبیر شورای گفت‌وگوی بخش خصوص با دولت با تأکید بر تقویت دفتر اتاق بازرگانی در منطقه آزاد انزلی گفت:  باید برخی فرآیندهای اداری در برخی بخش‌های سازمان و نهادهای دولتی تسهیل گری شده و امور برای هم‌افزایی بیشتر بخش خصوصی با دولت با سرعت انجام شود.

اکبر نیازی سرپرست منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار  با اشاره به تغییر هیأت رئیسه جدید اتاق بازرگانی و تأثیر حضور نیروهای چابک برای افزایش نقش‌آفرینی بخش خصوصی اظهار کرد: راهبرد این سازمان بر حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های بخش خصوصی در قالب تشکل‌های ساختاریافته بوده و گسترش همکاری میان بخش‌های خصوصی منطقه با سطوح استانی، ملی و بین المللی، است.

وی با اشاره به سابقه همکاری کم نظیر سازمان خود با اتاق بازرگانی گیلان، گفت: هم افزایی بخش خصوصی و دولتی علاوه بر مشکل گشایی، منجر به ایجاد افق‌های جدید موفقیت در عرصه‌های اقتصادی می‌شود.

نیازی، مهمترین دستور کار همکاری دو جانبه را گسترش همکاری‌ها و استفاده کامل از فرصت‌های ناشی از همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا اعلام کرد و افزود: توسعه همکاری ها با کشورهای اوراسیا از جمله روسیه به عنوان مهمترین عضو این اتحادیه با گسترده‌ترین و بیشترین سابقه همکاری‌ها با استان گیلان باید در اولویت قرار داشته باشد و منطقه آزاد انزلی در این مسیر با تمام ظرفیت‌ها و مزیت‌های خود همراه بخش خصوصی و دولتی استان است.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی، فرصت خوبی برای همکاری‌های مشترک بین سازمان منطقه آزاد انزلی و‌ اتاق بازرگانی در برنامه های بازاریابی واردات، صادرات، ترانزیت و صادرات مجدد از طریق بنادر و گمرکات منطقه وجود دارد و می‌بایست از ظرفیت اتاق بازرگانی استان گیلان و استانهای همجوار در این کار استفاده بیشتری کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا