آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

وضعیت اینترنت در آینده، یک پیش‌بینی دشوار

پیش‌بینی اینکه دنیای اینترنت در آینده به چه شکلی خواهد بود، کار بسیار سختی است؛ چرا که این روزها تکنولوژی با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است. البته تردیدی نیست که نسخه‌های جدید وب، بخش‌های اقتصاد و جامعه ما را متحول خواهد کرد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از غزال زیاری: منظور از ” اینترنت آینده ” چیست؟ صحبت از سومین مرحله تکامل وب در میان است؛ جایی که زندگی آنلاین، غیرمتمرکزتر و جالب توجه‌تر از همیشه دنبال خواهد شد. این مرحله، بعد از مرحله web۱ که بر پایه وب‌سایت‌های استاتیک و ایستا بنا شده بود و web۲ که با محتوای تولید شده توسط کاربران مشخص شده و توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مثل Tencent و فیس‌بوک هدایت می‌گردید، از راه خواهد رسید.

حالا شما می‌توانید از عبارات “web۳” و “اینترنت آینده” به جای یکدیگر استفاده کنید. این درحالی است که این عبارات ممکن است برای افراد مختلف کمی معنای متفاوتی داشته باشد ولی پیش‌بینی‌هایی وجود دارد که به‌عنوان یک آینده‌پژوه می‌توان درباره نحوه عملکرد فناوری‌های web۳ و تاثیرگذاری‌اش برنحوه زندگی، کار و بازی‌های ما انجام داد.

در اینجا پنج ترند وجود دارد که ممکن است برروی اینترنت آینده تاثیرگذار باشند.

متاورس و تجربه دنیای سه‌بعدی

در اینترنت آینده، فعالیت‌های آنلاین دیجیتال با دنیاهای مجازی و فیزیکی ادغام خواهند شد تا تجربیاتی واقعی و سه‌بعدی را بسازند. برندها، مدارس، کارفرمایان و افراد، همگی در دنیای مجازی خود فعالیت خواهند کرد؛ جایی که افراد می‌توانند گرد هم آمده تا بیاموزند، بازی کنند، کار کنند و به معاشرت بپردازند.

متاورس (محیط دیجیتالی مشترک و پایدار که در آن می‌توانیم با همان آواتار، دارایی‌های دیجیتال و ترجیحات یکسان فعالیت کنیم)، تکنولوژی‌هایی مثل واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و دوقلوهای دیجیتال را برای ایجاد اینترنتی سه‌بعدی و همه جانبه‌تر، واقعی‌تر و جذاب‌تر، گرد هم می‌آورد.

Untitled.jpg

طلوع تمرکززدایی

در یک اینترنت غیرمتمرکز، قدرت و کنترل بیشتر از اینترنت متمرکز توزیع می‌شود. در آینده، اینترنت به شکلی فزاینده از تکنولوژی‌های غیرمتمرکزی مثل بلاک‌چین و شبکه‌های همتا به همتا قدرت می‌گیرد تا اینکه بخواهد توسط چند نهاد دولتی یا شرکت‌های بزرگ کنترل شود. این امر حریم خصوصی و امنیت بیشتری را فراهم خواهد کرد و سانسور را کاهش خواهد داد. یک اینترنت غیرمتمرکز، در عین حال انواع جدیدی از برنامه‌ها و خدماتی که در اینترنت متمرکز فعلی امکان‌پذیر نیست را برایمان فراهم می‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا