آخرین خبرهابین الملل

نخست وزیر پاکستان: برق وارداتی از ایران، باعث توسعه و رفاه ایالت بلوچستان می شود

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان گفت با تکمیل پروژه واردات ۱۰۰ مگاوات برق از ایران، تامین برق مورد نیاز در مناطق جنوبی ایالت بلوچستان بویژه بندر گوادار تضمین می شود.

به گزارش تدبیرشرق، از تارنمای رادیو پاکستان، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در گزارشی به اعضای کابینه درباره جزئیات سفر اخیرش به مرز پاکستان- ایران و دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت پروژه واردات ۱۰۰ مگاوات برق از ایران در توسعه و پیشرفت دوره ای جدید از رفاه در مناطق ایالت بلوچستان نقش مهمی خواهد داشت.

وی همچنین افتتاح بازارچه مرزی مند-پیشین را فرصتی برای فراهم کردن کسب و کار و فرصت های شغلی برای شهروندان در دو سوی مرز ایران و پاکستان توصیف کرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه از تمایل رئیس جمهوری اسلامی ایران در بهبود روابط دوجانبه تجاری میان دو کشور و همچنین مذاکرات مفید پیرامون همکاری در زمینه های کشاورزی، علم و تکنولوژی و انرژی خورشیدی سخن گفت و از توافق دو طرف درباره تقویت مکانیسم امنیت مرزی در مرزهای دو کشور خبر داد.

درپایان نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد هیاتی عالی رتبه به سرپرستی وزیر امورخارجه این کشور برای اطمینان از پیشرفت در مذاکرات به ایران سفر خواهند کرد.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا