آخرین خبرهااسلایدر

سایت تکثیر در اسارت “توران” بین‌ المللی می شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از برنامه های این سازمان برای تبدیل سایت تکثیر یوزپلنگ در اسارت پارک ملی توران به‌ یک‌ سایت‌ بین‌ المللی خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ۲۸ اردیبهشت ماه در دیدار با استاندار سمنان که در محل دفتر استاندار برگزار شد اظهار کرد: ارتقای این سایت تکثیر می تواند به حفاظت بهتر از یوزپلنگ آسیایی کمک کند.

وی تصریح کرد: زیستگاه های استان سمنان از اهمیت بسیار زیادی برای سازمان حفاظت محیط زیست برخوردارند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروز سومین‌ سفر ما به استان سمنان انجام شد خاطرنشان کرد: این استان از گونه های متنوع جانوری و گیاهی برخوردار است.

 رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست‌ کشور ادامه داد: استان سمنان از تمامی جنبه ها، از جنگل های هیرکانی تا کویر، از نظر تنوع زیستی برای ما حائز اهمیت بسیاری است.

وی از سمنان به عنوان استانی صنعتی و معدنی نام برد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه جانمایی صنعت‌ در استان به خوبی صورت گرفته است.

سلاجقه با تقدیر از رویکرد زیست محیطی استان به حوزه تولید و صنعت اضافه کرد: خوشبختانه هنوز آلایندگی صنعتی در استان ایجاد مشکل‌ نکرده است.

وی با اشاره به اهمیت پارک ملی توران و زیست دو گونه مهم یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی در آن گفت: ما به دنبال این‌هستیم‌ تا سایت تکثیر در اسارت توران به‌ یک‌ سایت‌ بین‌ الملل تبدیل شود.

– سلاجقه در بدو سفر به استان سمنان با حضور در یادمان شهید گمنام استانداری به شهدای استان ادای احترام کرد. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین در این سفر با استاندار سمنان دیدار و سپس از واحد صنعتی کلران در سمنان بازدید کرد. دیدار با کارکنان محیط زیست استان از دیگر برنامه های علی سلاجقه در سفر به سمنان بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا