آخرین خبرهااسلایدر

قالیباف: با قوانینی که در مجلس تصویب کردیم، دیگر نمی‌پذیریم مشکلات حل‌نشده باقی بمانند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همهٔ سعی ما در مجلس این است که امورات جاری مردم و از موضوعاتی که جنس تصدی‌گری دارند را به‌سرعت تمرکززدایی کنیم و به مدیران استانی و شهرستانی واگذار کنیم. وی ادامه داد: با قوانینی که در مجلس تصویب کردیم، دیگر نمی‌پذیریم در نظارت‌های ستادی یا دیدار با وزرا این مشکلات حل‌نشده باقی بمانند.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همهٔ سعی ما در مجلس این است که امورات جاری مردم و از موضوعاتی که جنس تصدی‌گری دارند را به‌سرعت تمرکززدایی کنیم و به مدیران استانی و شهرستانی واگذار کنیم.

محمدباقر قالیباف در جلسه شورای اداری بوئین‌زهرا و پس از بیان مشکلات از سوی نمایندگان استان قزوین اظهار داشت: به‌هیچ عنوان نمی‌توانیم از مرکز و پایتخت امورات این‌چنینی را پیگیری کنیم. یک استاندار، فرماندار، بخشدار و حتی دهیار به‌عنوان نمایندهٔ حاکمیت باید بتواند مشکلات این‌چنینی را حل کند و نمی‌شود این افراد فقط مشکلات را به مرکز انتقال دهند، بدون اینکه مهم باشد نتیجه می‌گیرند یا نه.

وی ادامه داد: با قوانینی که در مجلس تصویب کردیم، دیگر نمی‌پذیریم در نظارت‌های ستادی یا دیدار با وزرا این مشکلات حل‌نشده باقی بمانند.

قالیباف گفت: ما از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱ دوازده قانون جاری در رابطه با مولدسازی به‌صورت قوانین دائم و یک‌ساله داریم اما متأسفانه به بهانه‌های مختلف و با بت‌پرستی قرن بیست‌ویکمی –که وقتی کسی در مسندی قرار می‌گیرد فکر می‌کند وارث همهٔ اموال آن است و باید نگه دارد– این قوانین اجرا نشد، اما در نظر نمی‌گیرد که این دارایی هزینهٔ جاری می‌برد و دارد از بین می‌رود و مولدسازی هم ندارد.

رئیس مجلس تصریح کرد: برای این موضوع، آیین‌نامه‌ای تصویب شد تا آن قانون به‌زمین‌مانده از سال ۱۳۸۲ را بهینه کنیم و مشکلات اجرایی آن را حل کنیم و اختیار این موضوع به استان‌ها و شهرستان‌ها داده شد. بنده، به‌عنوان خدمتگزاری که عمرش را در همین راه گذاشته، به شما عرض می‌کنم همین قانون مشکلات مرتبط با این موضوع را می‌تواند حل کند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا