آخرین خبرهابین الملل

ادعاهای مقامات ارشد نظامی آمریکا علیه ایران

وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در یک جلسه استماع مجلس سنای این کشور به تکرار ادعاهایشان علیه نقش ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای آن پرداختند.

به گزارش تدبیرشرق، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در سخنرانی خود در جلسه استماع مجلس سنای این کشور برای دفاع از بودجه درخواستی ارتش و وزارت دفاع که مشروح آن در وبگاه این وزارت‌خانه آمریکا منتشر شده است، به بیان ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای آن پرداختند.

آستین گفت: وزارت دفاع آمریکا در قبال دیگر تهدیدات، از جمله کره شمالی و ایران هوشیار است.

او ادامه داد: ما تمامی اقدامات لازم را برای دفاع از منافعمان در خارج از مرزها انجام خواهیم داد.

میلی نیز با نادیده گرفتن تاثیر مخرب مداخلات نظامی کشورش بر ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه، ادعاهای آمریکا علیه نقش ایران در منطقه را تکرار کرده و گفت: ایران با حمایت از تروریست‌ها و نیروهای نیابتی به برهم زدن صلح در خاورمیانه و فراتر از آن ادامه می‌دهد.

ادعای این مقام ارشد نظامی در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا، خود با فروش میلیاردها دلار تسلیحات به کشورهای منطقه، حضور نظامی مداخله‌جویانه در منطقه‌ خاورمیانه – که هزاران کیلومتر با مرزهای این کشور فاصله دارد – و حمایت از سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی موجب تضعیف صلح و ثبات در این منطقه شده است.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران گفت: ایران به افزایش توامندی‌هایش برای تولید یک سلاح اتمی ادامه می‌دهد.

او با ادعای این که «ایران می‌تواند به سرعت مواد کافی برای تولید یک سلاح اتمی را تولید کند»، گفت: سیاست آمریکا همچنان تعهد نسبت به این است که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند.

مقامات ایران بارها ضمن تاکید بر حق ملت ایران از برخورداری برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، ادعای غرب و رژیم صهیونیستی درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را رد کرده و گفته‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات نظامی در برنامه دفاعی ایران جایی ندارد.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا