آخرین خبرهااسلایدر

شکایت قالیباف از جهانگیری به خاطر مناظره‌های انتخابات ۹۶

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس از اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی به دادگاه شکایت کرده است. شکایت قالیباف از جهانگیری مربوط به مناظره‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ است.

به گزارش تدبیرشرق، شکایت محمدباقر قالیباف اواخر اسفند ماه سال گذشته ثبت شده و در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.  شکایت قالیباف از جهانگیری مربوط به مناظره‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ است.

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ برگزار شد، ۶ نامزد از جمله محمد باقر قالیباف و اسحاق جهانگیری حضور داشتند اما رقابت اصلی میان ابراهیم رییسی و حسن روحانی بود.

اسحاق جهانگیری دلیل حضورش در آن دوره از رقابت‌ها را «سخنگویی و دفاع از جریان اصلاحات» بیان کرده بود و در مناظره‌های انتخاباتی به دفاع از عملکرد دولت یازدهم پرداخت. محمد باقر قالیباف نیز به عنوان یکی از دو نامزد اصلی جریان اصول‌گرا، مجموعه دولت روحانی را هدف حملات تند خود قرار داد. این حملات و پاسخ‌های جهانگیری منجر به درگرفتن مجادله تند میان قالیباف و جهانگیری شد.

جهانگیری و قالیباف هر دو در پایان مناظره‌ها به نفع نامزد اصلی جناح خود کناره‌گیری کردند. قالیباف در کنار و به عنوان حامی رییسی ظاهر شد و جهانگیری هم رای خود را به سبد آرا حسن روحانی ریخت.

اقدام محمد باقر قالیباف در بازگشایی یک پرونده و موضوع کهنه، از سوی ناظران به عنوان تلاشی برای جلب توجه افکار عمومی در آستانه انتخابات مجلس ارزیابی می شود که قرار است زمستان سالجاری برگزار شود.

شکایت رییس قوه مقننه از معاون اول رییس جمهوری پیشین، آن هم به خاطر مسایل پیش‌ آمده در مناظره‌های انتخاباتی، در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه است و باید منتظر ماند تا روشن شود «اتاق فکر» قالیباف چه برنامه‌ای برای بهره‌برداری از این موضوع دارد.

/فراز

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا