آخرین خبرهابین المللخبر داغ

استاندار آستراخان روسیه خبر داد: خروج موتورسواران صلح و دوستی روسیه از مرز آستارا

صلحاستاندار آستراخان روسیه با اشاره به تور سه روزه موتورسواری «خزر، دریای دوستی» در استان‌های شمالی گفت: خاک جمهوری اسلامی ایران را با خاطره‌ای بسیار خوش ترک می‌کنیم و امیدواریم به‌زودی به این کشور برگردیم.

ایگور بابوشکین امروز در مرز آستارا به خبرنگاران اظهار کرد: گروهی از موتورسواران در قالب تور “خزر، دریای دوستی” سفر خود را از کرملین آستراخان با پیام صلح و دوستی روسیه برای سایر کشورهای حاشیه دریای خزر از یک هفته پیش آغاز کرد.  این گروه از موتورسواران در مسیر سفر خود تاکنون وارد کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ایران شده است و در نهایت با عبور از کشور آذربایجان وارد جمهوری داغستان روسیه می‌شود و به آستراخان باز می‌گردد.

وی در ادامه افزود: این گروه در تمام کشورهایی که وارد خاک آنها شد، با روی خوش مورد استقبال قرار گرفت و از سوی دولت‌های محلی و منطقه‌ای حمایت شد که برای ما بسیار با ارزش و با اهمیت بود.

استاندار آستراخان روسیه با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این تور تنها موتورسواری نبوده است، تصریح کرد: گفتگوهایی با مسئولان هر منطقه‌ای که این تور از آن عبور می‌کرد، صورت گرفت که از جمله آنها استانداران مازندران و گیلان بودند که درخصوص توسعه روابط اقتصادی و انسانی بین استان‌ها مذاکره شد و امید می‌رود روابط بین استان‌ها گسترش یابد.

/هشت دی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا