آخرین خبرهااسلایدر

اسکان نوروزی ۴۰ هزار مسافر در مراکز رفاهی فرهنگیان گیلان

معاون آموزش و پرورش گیلان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ساعت ۲۴ نهم فروردین ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده به تعداد ۴۰ هزار نفر در مدارس و مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان گیلان اقامت کرده اند.

به گزارش تدبیرشرق، حسین زره کارگر در گفت وگو با خبرنگاران، از اسکان نوروزی ۴۰ هزار مسافر در مراکز رفاهی فرهنگیان استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: بیشترین مسافران نوروزی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی و بیشترین مقصد سفر هم در مراکز رفاهی آموزش و پرورش ناحیه دو و یک رشت، آستارا و بندر انزلی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان در پذیرایی از مهمانان فرهنگی در نوروز ۱۴۰۲، افزود: ۱۹۴ مدرسه در گروه های ویژه، الف و ب با ظرفیت ۱۱۸۷ کلاس آماده پذیرش از فرهنگیان هستند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: ۱۱ مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت در شهرهای لاهیجان، تالش، کومله، رضوانشهر، فومن، بندرانزلی، رشت، دهکده ساحلی ۱ و ۲ انزلی و آستارا هم از امکانات آموزش و پرورش استان در نوروز ۱۴۰۲ به شمار می رود.

زره کارگر خاطرنشان کرد: امکاناتی نظیر وسایل سرمایشی و گرمایشی و صوتی و تصویری مناسب با درجه بندی کلاس ها در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی درباره نحوه پذیرش در مراکز رفاهی عنوان کرد: متقاضیان می توانند برای رزرو مدارس از طریق ورود به سامانه eskan.medu.ir محل اقامت خود را در شهرهای مورد نظر انتخاب کنند. همچنین برای ذخیره اسکان در سوئیت ها و مراکز رفاهی، پذیرش حضوری خواهد بود.

معاون آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اولویت پذیرش فرهنگیان در مراکز رفاهی ویژه نوروز خاطرنشان کرد: اگر متقاضی فرهنگی وجود نداشته باشد، ستادهای اسکان مناطق می توانند نسبت به پذیرش مسافران غیر فرهنگی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، مسافران نوروزی تا ۱۲ فروردین می توانند از خدمات مراکز رفاهی استان استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا