آخرین خبرهااسلایدر

آغاز عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد خبر داد و گفت: سال آینده باید سال رکوردهای ریلی در حوزه مسافری و باری باشد.

به گزارش تدبیرشرق، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:  با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و فرسودگی‌های بازمانده از سال‌های گذشته، رکورد زنی ناوگان ریلی در جابجایی مسافر هم نشان دهنده عملکرد مثبت این حوزه و هم نشان دهنده تقاضای بالای مسافران در حمل‌ونقل ریلی است.

وی با تاکید بر این‌که سال آینده باید سال رکوردهای ریلی در حوزه مسافری و باری باشد، افزود: قدمت صنعت حمل‌ونقل ریلی هم این ظرفیت را دارد چرا که شبکه ریلی نیز با همکاری شرکت‌های داخلی و شرکت‌های خارجی در حال توسعه است.

وی با اشاره به اینکه همه شرکت‌های خصوصی و عمومی از طرف وزارت راه ‌شهرسازی برای واردات ناوگان و لکوموتیو مجوز دارند اظهار امیدواری کرد که همه بخش‌های خصوصی و دولتی کشور برای تولید، تامین و بازسازی واگن و لکوموتیو در این ناوگان در سال 1402 ، جهش معناداری داشته باشند.

وزیر راه  و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات قطار سریع‌السیر تهران_مشهد خبر داد و بر ضرورت ورود نسل‌های مختلف تکنولوژی برای به‌روزرسانی فناوری حمل‌ونقل ریلی تاکید کرد.

/تسنیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا