آخرین خبرهااستان هااسلایدر

محک و معیارتان برای انتخاب افراد فرهیخته شهرستان لاهیجان دقیقا چه بوده است؟

در این همایش که از ۴۹ نفر از مفاخر لاهیجان در حوزه‌های مختلف با اهدا لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد اسامی چهره‌هایی همچون محمدصادق پیروز متخصص چشم‌پزشکی و میرمظفر معصومی مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و... به چشم می خورد اما در میان این جمع جای خالی یک نام بیش از هر چیزی ذهن را مکدّر می کند!

به گزارش تدبیرشرق، همایش تجلیل از مفاخر، پیشکسوتان و فعالان علم، فرهنگ، هنر و ورزش شهرستان لاهیجان پنجشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار لاهیجان وتنی چند از مسئولین به همراه مفاخر این شهرستان برگزار شد.

محمد معافی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و دبیر همایش طی سخنانی گزارشی از روند شکل‌گیری همایش را برای حضار ارائه داد و گفت تجلیل و تکریم از کسانی که در عرصه‌های مختلف درخشیدند و فرهنگ سازی مستمر جهت ادامه و گسترش روش حسنه ی پیشینیان که تاثیرگذاریشان بر زندگی مردم مشهود است از اهداف این همایش بوده است.

هر چند برگزاری چنین مراسمی در شهرستان لاهیجان مایه فخر و مباهات است و آن را باید به فال نیک گرفت اما روند انتخاب مفاخر شهر نیز به نوبه خود باید در شان این همایش باشد و تا حد امکان سعی شود اشخاص مهم و قابل توجه از قلم نیفتد.

 در این همایش که از ۴۹ نفر از مفاخر لاهیجان در حوزه‌های مختلف با اهدا لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد اسامی چهره‌هایی همچون محمدصادق پیروز متخصص چشم‌پزشکی و میرمظفر معصومی مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و… به چشم می خورد اما در میان این جمع جای خالی یک نام بیش از هر چیزی ذهن را مکدّر می کند!

آیت الله زین العابدین قربانی لاهیجی شخصیتی نیست که در بین مفاخر شهرستان لاهیجان جایگاهی نداشته باشد! وی مولف بیش از ۷۰ عنوان کتاب و رساله است که بعضی از آنها به زبانهای دیگر ترجمه شده اند و برخی در حوزه و دانشگاههای کشور متون و کتب موثر ایشان را تدریس می نمایند.
به ندرت فردی حتی در استان گیلان یافت می شود که خالق و صاحب این تعداد اثر فرهنگی و دینی بوده و بخش عمده ای از عمر خود را صرف تالیف و تدریس کرده باشد.

مشخصا به فراخور نام و جایگاه وی شهرستان لاهیجان در سالهای گذشته در حوزه های مختلف بهره مند بوده و تاسیس آسایشگاه سالمندان لاهیجان و توسعه و بازسازی مسجد جامع هزار ساله لاهیجان در قامت یک بنای تاریخی با توجه به اینکه حدود ۲۱ سال امام جماعت این شهرستان بوده است حائز اهمیت به نظر می رسد.

زنده یاد آرسن میناسیان بعنوان فردی مسیحی که در شهر رشت متولد شد بنیانگذار اصلی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت بود که بدین خاطر نامش بعنوان اولین ها در ایران و گیلان جاودانه شد و طی بزرگداشتی از وی تجلیل شد ولی همین اتفاق میمون در شهرستان لاهیجان نتوانست حداقل بهانه کوچکی برای تجلیل از آیت الله قربانی در این مراسم باشد!

حال سوال اینجاست ملاک و معیار برگزار کنندگان این همایش برای انتخاب مفاخر شهرستان لاهیجان دقیقا چه بوده است؟!
و چرا شخصیتی با این پیشینه خدمتی و فرهنگی در همایش تجلیل از مفاخر لاهیجان ، ارج نهاده نشد ؟!

/انطباق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا