آخرین خبرهاتیتر اول

شهرداری رشت قابلیت جذب ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار ملی دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به تعریف ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۲، گفت: شهرداری رشت قابلیت جذب ۵ هزار میلیارد تومان ردیف‌های ملی دارد.

به گزارش تدبیرشرق، سید شمس شفیعی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران نقش محوری در اثرگذاری عملکرد پارلمان شهری ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقد اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: در کنار توجه به نقد، باید پیشنهادات و ایده پردازی‌ها هم ارائه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون تفریق بودجه صورت نگرفته بود، گفت: اجرای تفریق بودجه عقب مانده سال‌های گذشته، در دوره ششم انجام شده و یا در حال انجام است.

شفیعی با بیان اینکه مسائل مالی شهرداری در اتاق شیشه‌ای قرار دارد، اضافه کرد: نگاه شورای ششم به مسائل مالی مدیریت شهری بر مبنای شفافیت است.

وی با اشاره به تلاش شورای ششم و کمیسیون برنامه و بودجه برای طرح بودجه، افزود: بیش از ۷۰ جلسه برای بودجه نویسی و طرح ۴۶ لایحه ارائه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ساماندهی جایگاه‌های سوخت این شهر، اضافه کرد: برنامه محوری در بخش بودجه رویکرد اصلی شورای ششم بوده است.

شفیعی با اشاره به چالش‌های مالی و اعتباری در مدیریت شهری، بیان کرد: با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نمی‌توان پروژه قابل عرضه‌ای در شهر اجرا کرد.

وی با اشاره به تخصیص ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری مشهد و شهرهای بزرگ و توسعه مند، افزود: بخش اعظمی از این مقدار اعتبار برای شهرهای بزرگ، از اعتبار ردیف ملی است و فقط برای اعتبار شهرداری مشهد، ۷ هزار میلیارد تومان از ردیف ملی تعریف شده است.

لزوم تعریف ردیف ملی برای تقویت اعتباری رشت

رئیس برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر لزوم تعریف ردیف ملی برای تقویت اعتباری این شهر، بیان کرد: نمایندگان مجلس و مجموعه استانداری به جذب ردیف ملی بودجه برای شهرداری رشت تلاش کنند.

شفیعی با اشاره به تعریف ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: شهرداری رشت ۵ هزار میلیارد تومان قابلیت جذب ردیف‌های ملی دارد.

وی با بیان اینکه قلم خبرنگاران بیدارباش برای مسئولان است، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه برای ارتقای مالی شهرداری رشت قلم بزنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه وابستگی مالی شهرداری رشت در بخش مشتقات ساختمانی به ۴۲ درصد می‌رسد، گفت: از این میزان ۲۱ درصد مربوط اخذ عوارض و ۲۱ درصد در بخش تخلفات بوده است.

/خزرانلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا