آخرین خبرهااسلایدربین الملل

کنگره خلق چین بدون رای منفی، «شی» را برای سومین بار به ریاست جمهوری برگزید

نمایندگان کنگره خلق چین بدون هیچ رای منفی، شی جین‌پینگ را برای سومین بار به ریاست جمهوری این کشور انتخاب کردند.

به گزارش تدبیرشرق، پارلمان چین روز جمعه شی جین‌پینگ را برای سومین بار و برای یک دوره پنج ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کرد.

انتخاب شی برای سومین دوره پس از آن میسر شد که کنگره خلق در سال 2018 با اصلاح قانون اساسی محدودیت دو دوره‌ای ریاست جمهوری را لغو کرد.

پایگاه آمریکایی «ان پی آر» نوشت، بیشتر قدرت شی جین‌پینگ از جایگاه او به عنوان رهبر حزب کمونیست چین می‌آید اما انتخاب او برای سومین بار به عنوان رئیس جمهور به تکمیل قدرت همه جانبه او که طی سالهای گذشته سرعت آن افزایش یافته است کمک خواهد کرد و شی را به عنوان قدرتمندترین رئیس جمهور این کشور طی دهه‌های گذشته تبدیل می‌کند.

شی جین‌پینگ روز جمعه با رای مثبت 2952 نماینده کنگره خلق چین و صفر رای منفی برای سومین دوره به ریاست جمهوری چین منصوب شد. جلسات کنگره ملی خلق چین به صورت سالانه برگزار می‌شود.

پس از رای نمایندگان، شی جینپینگ با تعظیم در مقابل این نمایندگان سوگند یاد کرد که به
به قانون اساسی و میهن مادری وفادار خواهد بود و برای ساختن یک کشور سوسیالیست مدرن مرفه، قوی، دموکراتیک، متمدن، هماهنگ و زیبا تلاش خواهد کرد.

سومین دوره ریاست جمهوری شی با اتمام سیاست «کووید صفر» چین برای مبارزه با کرونا و البته چالشهای اقتصادی و سیاست خارجی از جمله مساله تایوان و تنشهای اقتصادی و دیپلماتیک با ایالات متحده آمریکا همراه است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا