آخرین خبرهااسلایدر

اتحادیه اروپا: برای احیای اجرای برجام سرمایه گذاری سیاسی و دیپلماتیک میکنیم

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته که بروکسل برای اجرای برجام سرمایه‌گذاری سیاسی و دیپلماتیک خواهد کرد.

به گزارش تدبیرشرق، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته که بروکسل برای اجرای برجام سرمایه‌گذاری سیاسی و دیپلماتیک خواهد کرد.

در این بیانیه که روی وب‌سایت اتحادیه اروپا قرار گرفته آمده است: «اتحادیه اروپا به عنوان یک اولویت امنیتی به سرمایه‌گذاری دیپلماتیک و سیاسی برای احیای اجرای محدودیت‌های ضروری در برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل کند که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.»

بروکسل در این بیانیه مدعی شده که در نتیجه تشدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران، خطر بحران اشاعه هسته‌ای در منطقه افزایش یافته است.

در این بیانیه به نقض عهد کشورهای غربی در توافق هسته‌ای برجام اشاره‌ای نشده است. کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام به هیچ یک از وعده‌های خود برای عادی‌سازی تجارت با ایران عمل نکردند.

با وجود این در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «اتحادیه اروپا کماکان به برجام متعهد است. ما متأسفیم که علی‌رغم حمایت‌های سیاسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تلاش‌های فشرده دیپلماتیک در سطح بین‌المللی برای احیای اجرای کامل برجام… ایران تصمیم‌های لازم را برای نگرفته و گام‌های لازم را برنداشته است.»

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه سال جاری در وین برگزار شد اما بعد از آن دچار وقفه شده است تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

 جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

/همشهری

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا