آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرملی

رییس سازمان محیط زیست: پروژه تکثیر یوز ایرانی یک دستاورد علمی فوق العاده برای کشور بود

بیشتر چهره سازی از «پیروز» مورد توجه قرار گرفت

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: ما باید برای مردم اخبار خوب و امیدوارکننده داشته باشیم که انجام پروژه تکثیریوز ایرانی و جلوگیری از انقراض آن از جمله این خبرها بود که موجب ایجاد همدلی و اتحاد در جامعه گردید. این پروژه یک دستاوردعلمی فوق العاده برای کشور بود هرچند به این موضوع کمتر توجه شد و بیشتر چهره سازی از «پیروز» – توله یوز نر پردیسانموردتوجه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در سومین دوره آموزشی مدیران سازمان حفاظت محیطزیست که صبح امروز در سالن همایش های بین المللی شهدای محیط زیست آغاز به کار کرد، با گرامیداشت ایام شعبانیه و تبریکپیشاپیش به مناسبت میلاد باسعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج)، رجعت پذیر بودن را از ویژگی های لازم برای مدیران محیطزیست کشور عنوان و اظهار کرد: ما باید در قبال عملکرد خود و نیز امکانات، سرمایه ها و اختیاراتی که برای اداره محیط زیست کشورداریم، پاسخگو باشیم. از این رو، خمودگی، سستی و بی هدف بودن به هیچ عنوان پذیرفتی نیست.

معاون رییس جمهور، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با اقتدار پیش می رود و تاکنون موفق به فتح قلل زیادی شده است هرچندهنوز هم قله های دیگری باقی مانده که باید فتح کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، فرآیندهای محیط زیستی را طولانی مدت توصیف کرد و گفت: این فرآیندها در یک بازه زمانیدرازمدت اتفاق می افتند اما برای همان تاثیرات اندک و بطئی مثبت در جهت ارتقاء شاخص های محیط زیستی، نیازمند سنجه و معیارارزیابی هستیم.

وی، خاطرنشان کرد: ما باید برای مردم اخبار خوب و امیدوارکننده داشته باشیم که انجام پروژه تکثیر یوز ایرانی و جلوگیری از انقراضآن از جمله این خبرها بود که موجب ایجاد همدلی و اتحاد در جامعه گردید. این پروژه یک دستاورد علمی فوق العاده برای کشور بودهرچند به این موضوع کمتر توجه شد و بیشتر چهره سازی از «پیروز» – توله یوز نر پردیسانمورد توجه قرار گرفت.

سلاجقه با اشاره به رویکرد محیط زیستی بودجه سال آینده، اظهار امیدواری کرد که تخصیص ۲۰ درصد از عوارض آلایندگی بهصندوق ملی محیط زیست به تصویب مجلس برسد تا مشکلات اعتباری این حوزه مرتفع گردد.وچنانچه امسال این اتفاق بیفتد نشان ازاین دارد که به آلودگی به عنوان درآمد نگاه نمی شود .

وی انضباط مالی در روزهای پایانی سال و شروع سال ۱۴۰۲ را بسیار مهم دانست و از مدیران دقت در صرف وصلاح بیت المال درهزینه کردها را مطالبه کرد.

معاون رییس جمهور در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه نیز گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه در حال نهایی شدن در دولت و ارسال بهمجلس است. این برنامه ۱۲ کلیدواژه اصلی و ۱۵ اولویت دارد و امیدواریم که محیط زیست در بین ۱۲ کلیدواژه اصلی قرار گیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت های مختلف این سازمان را مکلف به حل یک یا ۲ مساله حوزه فعالیت خود در سالآینده کرد و افزود: سال آینده باید اهداف محیط زیستی به صورت کاملا کمی و قابل سنجش باشند و ارزیابی مدیران ستادی و استانیدر دستور کار خواهد بود.

وی بر استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان در فرآیندهای انتصاب مدیران تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم دولتی تحول گراست و مدیرانسازمان هم باید در مسیر تحول گام بردارند. ما تکلیف داریم از نیروهای انقلابی، مدبر و علمی که همگام با سیاست های دولت هستند ومی توانند این بار را به مقصد برسانند، استفاده کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا