آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیخبر داغ

بهترین های سال فیفا: مسی جایزه بزرگ را برد

مسیمراسم فیفا د بست سال 2022 با سلطه مطلق آرژانتینی‌ها به اتمام رسید.

به گزارش تدبیرشرق، مراسم برترین‌های فوتبال جهان از نگاه فیفا موسوم به “د بست” به شکیل‌ترین شکل ممکن در پاریس برگزار و برندگان جوایز مختلف این رویداد مشخص شدند که مطابق انتظارات لیونل مسی، ابرستاره فوتبال جهان با کسب جایزه “د بست” نامش را در تاریخ این رشته جاودانه‌تر کرد.

مراسم از ساعت 23:30 به وقت ایران ابتدا با بزرگداشت پله توسط فیفا به صورت رسمی آغاز شد و در ادامه جوایز بخش های مختلف به برندگان اعطا شد که سهم آرژانتینی‌ها در کسب عناوین به واسطه قهرمانی در جام جهانی قطر به طرز مشخصی بیشتر بود.

امیلیانو مارتینز، سنگربان تیم ملی آرژانتین نخستین عضو آلبی‌سلسته بود که در این مراسم روی سن رفت و جایزه برترین دروازه‌بان سال جهان را از آن خود کرد.

در ادامه لیونل اسکالونی جایزه برترین مربی را دریافت کرد و همچنین هواداران آرژانتینی برنده جایزه ویژه فیفا شدند.

در این بین، علی دایی، اسطوره فوتبال و افتخار ورزش ایران با حضور روی سن جایزه بازی جوانمردانه سال فیفا را به لوکا لوچوشویلی که در مراسم حاضر نبود و به صورت ویدیوکال با محل برگزاری مراسم ارتباط برقرار کرده بود، اعطا کرد.

در ادامه مراسم الکسیا پوتیاس برای دومین سال متوالی جایزه برترین فوتبالیست زن جهان را از آن خود کرد تا نوبت به اهدای جایزه اصلی مراسم د بست شود که در این لحظه جیانی اینفانتیو، رییس فیفا با حضور مجدد روی سن، لیونل مسی را به عنوان برنده جایزه به روی سن فرا خواند تا ابرستاره بار دیگر موفق به فتح این جایزه شود.

بهترین تیم‌های زنان و مردان سال نیز معرفی شدند که به شرح زیر است:

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا