آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان: اختصاص بودجه پژوهشی به بخش‌های دیگر پذیرفتنی نیست

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ضرورت توجه به تحقیق و پژوهش و موضوع اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به امور پژوهشی گفت: ۱۰۰ درصد این تخصیص محقق و ریالی از بودجه پژوهشی نباید برای کارهای دیگر هزینه شود.

به گزارش تدبیرشرق، اسدالله عباسی  ظهر امروز در آئین افتتاحیه سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت حضرت امام زین‌العابدین(ع) و ابراز خرسندی از حضور در جمع بانشاط و پرشور دانشجویان، اظهار کرد: به دانشجویان در دانشگاه‌ها باید فرصت داده و بستری را برای آنان فراهم کرد تا بتوانند با به‌کارگیری فکر و اندیشه‌شان، نوآوری داشته باشند ازاین‌رو باید به این مهم توجه جدی شود.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به تحقیق و پژوهش و موضوع اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به امور پژوهشی گفت: این مهم ۱۰۰ درصد باید محقق شود و حتی یک ریال از بودجه پژوهشی نباید برای کارهای دیگر هزینه شود.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان علاوه بر اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها به امور پژوهشی، در صورت نیاز بودجه و اعتبار در نظر گرفته می‌شود و این اختیار وجود دارد.

عباسی با اشاره به موضوعات تهدیدی در گیلان اعم از پیری جمعیت و معضلات زیست‌محیطی و نیاز به انجام کارهای پژوهشی در این بخش‌ها و سایر موارد ازجمله اقتصاد دریا محور و دانش‌بنیان بیان کرد: پژوهش موجب کاهش ضریب خطا، طی کردن راه صحیح و رسیدن به هدف درست می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیش‌ازپیش به کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها و با اشاره به موفقیت‌های کشور در بخش پژوهش تصریح کرد: ما برای تسهیل در کارها نیاز به فعالیت‌های پژوهشی داریم ازاین‌رو باید به این مهم توجه شود.

وی جایگاه دانشگاه و دانشجویان را در جامعه بسیار مهم و مؤثر دانست و افزود: دانشجویان را نباید تنها در کلاس‌های درس محفوظ و خلاصه کنیم، دانشجو باید جستجو، اندیشه و تولید کند و با تحقیق و مطالعه مطالبی را به دست آورد که برای جامعه و زندگی او مفید باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اکنون نگاه دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم و کارآفرینی باشد، گفت: نگاه کارآفرینی در دانشگاه‌ها موجب تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و بروز خلاقیت دانشجویان می‌شود.

عباسی با بیان اینکه ما باید به دانشجویان فرصت گفتمان، خلاقیت و نوآوری بدهیم، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید به جوانان فرصت دهیم و بسترهای لازم برای نوآوری و خلاقیت آنان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای جوانان در بخش‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: در نشست با افراد فعال در این بخش، آنان به دنبال استخدام و کارهای اداری نیستند بلکه نیاز آنان دریافت تسهیلات برای پیشبرد کارشان در حوزه دانش‌بنیان است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با بیان اینکه نقد دانشجویان باید منصفانه و مطالبه‌گری آنان نیز باید در چارچوب باشد، گفت: به همه روسای  دانشگاه‌ها تأکید کرده‌ام که بر اساس تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری و تأکید رئیس‌ محترم جمهوری در دانشگاه‌ها حضور داشته باشیم و دانشجویان به‌صورت مسئله محور مسائل را  بحث و بررسی کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا