آخرین خبرهااسلایدربین المللدسته‌بندی نشده

چین درخواست تماس وزیر دفاع آمریکا را رد کرد

چینپاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: متاسفانه جمهوری خلق چین درخواست ما را برای برقراری تماس تلفنی میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و وی فنگه، وزیر دفاع چین رد کرد؛ اما با این حال تعهد ما نسبت به خطوط باز ارتباطی میان این دو کشور ادامه خواهد یافت.

پس از آنکه ایالات متحده آمریکا، “بالون جاسوسی چینی” را منهدم کرد، پنتاگون گفت که چین درخواست تماس تلفنی بین وزرای دفاع این دو کشور را رد کرد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از وب‌سایت ان‌پی‌آر، چندی پیش پنتاگون از رویت”بالون جاسوسی چینی” بر فراز مونتانا و آمریکای لاتین خبر داد. پس از انتشار این خبر، پکن اعلام کرد که بالون اولی که بر فراز آمریکا مشاهده شد، “ماهیت غیر نظامی” داشته و برای “تحقیقات علمی” استفاده می‌شود؛ اما با این حال واشنگتن چنین دلیلی را نپذیرفت و در نهایت با جنگنده‌های آمریکایی بالون چینی را که بر فراز سواحل کارولینای جنوبی در حال پرواز بود، ساقط کرد.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: ما به اهمیت حفظ خطوط باز ارتباطی میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین معتقد هستیم تا بدین طریق روابط میان این دو کشور را مدیریت کنیم. این خطوط در چنین لحظاتی بسیار حائز اهمیت هستند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه جمهوری خلق چین درخواست ما را برای برقراری تماس تلفنی میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و وی فنگه، وزیر دفاع چین رد کرد؛ اما با این حال تعهد ما نسبت به خطوط باز ارتباطی میان این دو کشور ادامه خواهد یافت.

/فرارو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا