آخرین خبرهاخبر داغفرهنگی و هنری

توضیح تهیه‌کننده «هفت» درباره حرف‌های نامتعارف مهمان و خنده‌های افخمی: سخنان آقای طالبی بر مبنای آزادی بیان بوده / این اتفاق سناریویی از قبل چیده شده نبود

هفتتهیه‌کننده «هفت» درباره اتفاقی که منجر به خروجی و حرف‌های نامتعارف مهمان برنامه روی آنتن زنده تلویزیون شد، توضیحاتی را عنوان و تاکید کرد که «موضوع برنامه در آن قسمت عِرق ملی بود اما حرف‌های مهمان از جایی به بعد با موضوعی که ما مد نظرمان بود، متفاوت شد و قاعدتا مسوولیت صحبت‌هایی که انجام دادند هم با خودشان است.»

محمد تنکانبی در پاسخ به اینکه آیا حرف‌های ابوالقاسم طالبی در ـ برنامه سینمایی «هفت» در چهارچوب استانداردهای تولید و پخش یک برنامه تلویزیونی قرار می‌گیرد؟ اظهار کرد: موضع برنامه ما از ابتدای جشنواره فجر مشخص بوده است. بر این اساس هر شب به یک سوژه درباره موضوعاتی مثل ژانرهای مغفول یا یکسری موضوعات دیگر مثل بحث اقتباس در سینمای ایران یا بازنمایی پلیس در سینمای ایران و یکسری موضوعات اینچنین بر مبنای جشنواره می‌پردازیم.

تهیه‌کننده «هفت» به قسمت حاشیه‌ساز این برنامه با حضور ابوالقاسم طالبی اشاره کرد و گفت: در این قسمت سوژه ما عِرق ملی در سینمای ایران بود که بابت آن کار محتوایی انجام شده بود. آقای طالبی هم بر همین مبنا دعوت شده بودند که به حوزه عرق ملی در سینمای ایران بپردازند؛ اما از جایی به بعد جهت صحبت‌های مهمان با موضوعی که مد نظرمان بود، متفاوت شد و این اتفاقی است که در بسیاری از برنامه‌ها رخ می دهد. به هر حال در برنامه موضوعی مشخص می‌شود، مهمانی دعوت می‌شود و در جاهایی دست مهمان و کارشناس بسته نیست. در این برنامه هم آقای طالبی یکسری نکاتی را فرمودند که بر مبنای همین آزادی بیان بوده و قاعدتا صحبت‌هایی که انجام می دهند به کارشناس و مهمان برنامه مربوط است.

وی با بیان اینکه این اتفاق سناریویی از قبل چیده شده نبود و مهمان برنامه در لحظه صحبتی را انجام داد، گفت: این نوع موارد در برنامه «هفت» روال خاصی نیست که بگویم هر سری به دنبال جنجال هستیم؛ چرا که موضوع و محور برنامه ما کاملا مشخص است. آقای طالبی به عنوان فیلمساز صحبت‌هایی را انجام دادند که قطعا اگر لازم باشد خودشان باید پاسخگو باشند؛ چرا که موضوع و فضای برنامه ما کاملا مشخص بود.

تنکابنی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره‌ی نحوه اجرای بهروز افخمی در لحظه بیان این صحبت‌ها از سوی مهمان و خنده‌های او که با انتقاد همراه شده است، عنوان کرد: آقای افخمی در برنامه شامگاه گذشته «هفت» هم همین نکته را عنوان کردند که به هر حال این صحبت‌ها نظر شخصی مهمان بوده است و خنده‌های ایشان متوجه ادبیاتی بوده است که ابوالقاسم طالبی به کار می‌بُرد و این جملات برایش چیزی در حد شوخی و مزاح است.

تنکابنی در پایان تاکید کرد: بحث‌هایی که در برنامه «هفت» با حضور ابوالقاسم طالبی انجام شد، هیچ‌گونه روالی در برنامه های آتی نخواهد داشت.

نقد اظهارات مهمان «هفت» در خود برنامه

برنامه «هفت» اخیرا با حضور ابوالقاسم طالبی ـ کارگردان ـ روی آنتن شبکه نمایش رفت و بخشی از گفت‌وگوی بهروز افخمی (مجری) و مهمان برنامه، به موضوع زنان و حرکت‌های اعتراضی سلبریتی‌ها اختصاص داشت که در آن به کنایه این رفتارها به شرایط یائسگی خانم‌ها نسبت داده شد!

این جملات در ادامه واکنش‌هایی را از سوی سینماگران و بینندگان تلویزیون به همراه داشت و خانه سینما در بیانیه‌ای با «خارج از عُرف» خواندن اظهارات مطرح شده در برنامه “هفت”، آن را مور نقد قرار داده و در حمایت از خانواده سینمای ایران، از صدا و سیما درخواست کرد تا عذرخواهی کند.

هرچند برنامه «هفت» در جدیدترین قسمت که شامگاه گذشته روی آنتن شبکه نمایش قرار گرفت، به ارائه توضیحاتی درباره حرف‌های نامتعارف میهمان برنامه (ابوالقاسم طالبی) پرداخت و از سوی برخی منتقدان حاضر در برنامه هم این حرفها نقد شد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا