آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

فدراسیون فوتبال قطر اعلام کرد: کی‌روش رسما سرمربی قطر شد

کیروشکارلوس کی‌روش سرانجام به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال قطر معرفی شد. قرارداد کی روش با «عنابی» تا سال ۲۰۲۶ امضا شده است.

فدراسیون فوتبال قطر امروز دوشنبه به صورت رسمی از انتخاب کارلوس کی روش پرتغالی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور خبر داد. قرارداد کی روش با «عنابی» تا سال ۲۰۲۶ امضا شده است.

کی روش سابقه هدایت تیم‌های ملی فوتبال پرتغال، آفریقای جنوبی، امارات، ایران، مصر و کلمبیا را بر عهده دارد. او همچنین در باشگاه رئال مادرید سرمربی بود و سرشناس‌ترین دستیار «الکس فرگوسن» در تیم منچستریونایتد محسوب می‌شد.
پرثبات‌ترین دوره مربیگری کی روش به هشت سال حضورش در تیم ملی ایران و حضور در دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. این مربی در سال ۲۰۱۹ و بعد از حذف از جام ملت‌های آسیا ایران را به مقصد کلمبیا و سپس مصر ترک کرد اما در این تیم‌ها دوام زیادی نیاورد.

سرانجام این مربی ۶۹ساله سه ماه مانده تا شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به جای دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد تا سومین حضور متوالی خود در جام جهانی را تجربه کند. هرچند که در این جام با شکست برابر انگلیس و آمریکا و کسب یک پیروزی برابر ولز از صعود به مرحله بعد بازماند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا