آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

رئیس شورای شهر رشت در مراسم معارفه سرپرست شهرداری: شورا بر سر منافع مردم معامله گر نیست

تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام رشت _تنش ها مانع تحقق اهداف _ وحدت رویه و تعامل نیاز شهرداری رشت _ تلاش برای جلب اعتماد شهروندان _ اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری با بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه گزاران

شورارئیس شورای شهر رشت  در مراسم معارفه سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه شورا بر سر منافع مردم با هیچ کسی تعارف ندارد و معامله گر نیست گفت: پروژه‌های نیمه تمام باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند و یقینا با تعامل  و وحدت رویه کارها به نحو احسن پیش می روند.

به گزارش تدبیرشرق, محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در مراسم معارفه سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه فرصت‌ها برای خدمتگذاری به مردم اندک است و نباید از این فرصت‌ها به راحتی گذر کنیم اظهار کرد:  بخش عمده ای از نابسامانی به دلیل ناکارآمدی مدیران است و مردم مطالباتی دارند که بعضاً به حق است و بنابراین بر همه ما واجب است در این دوران که مردم با مشکلات معیشتی مواجه هستند خدمتگزاری را سرلوحه امور قرار داده و به مسئولیت ذاتی خود عمل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در فضای کنونی وظیفه همه ما در شورای اسلامی و همچنین در بخش‌های مختلف شهرداری بسیار سنگین است تصریح کرد:  در یکسال اخیر تنش‌های مختلفی را در شهر رشت شاهد بودیم و همین امر باعث شد نتوانیم به اهدافمان در حوزه مدیریت شهری رشت  دست پیدا کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت همدلی و تعامل بین شورا و شهرداری و برقراری یک ارتباط خوب با پرسنل و کارکنان شهرداری رشت را برای جبران عقب ماندگی‌ها و نارضایتی‌های موجود ضروری دانست و بیان کرد: سرپرست جدید شهرداری رشت کارنامه عملکردی خوبی دارد و لازم است مدیران هم با تعامل لازم و وحدت رویه کارها را در شهرداری به نحو احسن پیش ببرند.
کارگرنیا مهمترین مولفه شورا برای انتخاب شهردار را شایسته سالاری ذکر نمود و تصریح کرد: در روزهای اخیر برخی شایعه سازی کردند که با انتخاب سرپرست شهرداری رشت شورا درصدد است تا تغییرات وسیعی در سطح مدیران ایجاد کند در حالی که این امر صحت ندارد.
وی با تاکید به استفاده از مدیران کارآمد و شایسته در بخش های مختلف مدیریت شهری افزود: سرپرست شهرداری رشت از سوی شورای اسلامی این اختیار را دارد تا هر آن کس که توانایی و کارایی لازم را ندارد تغییر دهد و ما بر سر منافع مردم با هیچ کسی تعارف نداریم و معامله گر نیستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر رشت به دنبال انجام چندین کار بزرگ و تاثیرگذار در سطح شهر است گفت : امیدوارم بتوانیم با انجام اقدامات خوب اعتماد شهروندان را جلب کنیم و مردم نسبت به عملکرد شورا و شهرداری رشت امیدوار شوند.
کارگرنیا معضل پسماند سراوان، حضور سگ‌های بلاصاحب، عدم جمع‌آوری زباله ، عدم لکه گیری و آسفالت معابر و خیابان‌ها را تنها چند نمونه کوچک از مشکلات شهر رشت ذکر کرد و افزود: تمامی این موارد جزو ماموریت‌های روتین و اصلی شهرداری رشت است که متاسفانه تا کنون  در انجام آن ها نیز ناتوان بوده است.
وی با تاکید به اتمام پروژه‌های نیمه تمام رشت  بیان کرد : از تلاش های شهردار پیشین رشت نیز تشکر می کنیم اما  هدف ما از تغییر شهردار رشت کاهش حجم مشکلات شهر و تسریع بخشیدن در اهداف حوزه مدیریت شهری و رساندن شهر به جایگاه بهتر است.
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در حوزه پروژه پسماند سراوان هم انتظار داریم روند به گونه‌ای پیش برود که کارها معطل نشود گفت : همچنین در بحث پروژه‌های بزرگ نظیر رینگ ۹۰ متری و غیره نیز انتظار ما این است که با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران ، هر چه سریعتر پروژه‌ها تعیین تکلیف و از کارهای نمایشی پرهیز شود.
کارگرنیا با تاکید به افتتاح فاز اول پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان تا پایان سال جاری تصریح کرد: این مهم نیز جزو اولویت های حوزه مدیریت شهری رشت است و  در مبحث بازگشایی بلوار شهید احسان بخش به سمت سعدی و خیابان اقتصاد نیز باید تملک ها به سرعت پیش برود تا مردم هر چه سریعتر از مزایای این بازگشایی های  بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه شهرداری رشت باید از انجام اقدامات  نمایشی و بیهوده پرهیز کند افزود: سرپرست شهرداری و تمامی مدیران و کارکنان شهرداری باید به گونه‌ای فعالیت کنند که تلاش هایشان در جهت تسریع در خدمات و  تاثیرگذار باشد و یقینا رفتار و عملکرد منفعل شهر رشت را به هیچ جایی نمی رساند.
مسعود عباس نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم مواردی را در بحث خلاف سازان و نحوه برخورد با آنان ذکر نمود و تصریح کرد: متاسفانه شهر رشت هیچ درآمد پایداری برای خود ندارد و مشخص نیست وظیفه مدیران در تحقق بودجه سالانه چگونه است.
عباس نژاد از وجود بی برنامگی در بحث تحقق بودجه دو هزار میلیارد تومانی شهرداری رشت انتقاد کرد و افزود: مناطق پنجگانه شهرداری برای افزایش درآمد خود برنامه‌ای ندارند در حالیکه بدون وجود یک برنامه مشخص یا چشم‌انداز کوتاه مدت و بلند مدت نمی‌توان شهرداری را از این وضعیت خارج ساخت.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی از هیچ مدیری در شهرداری انتظار خاصی به غیر از خدمت رسانی به شهروندان نداشته و ندارند اضافه کرد: از سرپرست شهرداری رشت هم انتظار داریم برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری تدبیری اتخاذ کنند و شورای اسلامی نیز همچون گذشته حتما در این راه همراهی و حمایت لازم را خواهد داشت.
علیرضا تاج شهرستانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت هم در این مراسم با تاکید بر اینکه مدیری که لایق باشد حتما دیده می‌شود ابراز داشت: امروز ما با عزت و احترام این جایگاه را به سرپرست شهرداری واگذار می‌کنیم و در زمان خودش هم انتظار داریم این صندلی و مسئولیت برگردانده شود.
 
/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا