آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

جعفرزاده ایمن‌آبادی: اگر مهسا امینی گرفتار گشت ارشاد نمی‌شد، باز هم سکته می‌کرد؟/ دولت اصرار دارد مرگ مهسا را توجیه کند

مهسا امینینماینده سابق رشت می‌گوید: سوال من این است که اگر مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله جوان که بیماری‌های زمینه‌ای را به او نسبت می‌دهند، گرفتار پلیس نمی‌شد، باز هم سکته می‌کرد و راهی بیمارستان می‌شد؟ اگر این دختر را به خیابان وزرا نمی‌بردند و آن حاشیه‌های پیرامونی برایش شکل نمی‌گرفت، الان فوت شده بود؟

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق رشت در مجلس در واکنش به درگذشت مهسا امینی می‌گوید: در این ۲۴ ساعتی که از خبر تلخ فوت مهسا امینی می‌گذرد، احساسات مردم به شدت جریحه‌دار شده و اکنون با حجم زیادی از مردم ناراحت و عصبانی روبرو هستیم و با وجود توجیهات دستگاه‌های دولتی مثل صدا و سیما و دیگر رسانه‌های حکومتی، مردم اقناع نشده‌اند.

او می‌گوید: این اتفاق، ابعاد مختلفی دارد و نمی‌دانم چرا دولت اصرار بر توجیه این مسئله دارد. دولتی‌ها در تلاشند که خود را تبرئه کنند در حالی که در این موضوع یا موضوعات مشابه، اگر یک یا دو یا حتی چند مامور خلاف عمل کرده باشند و با تحقیق، آن‌ها را به جامعه معرفی کنیم، کشور دچار خسران می‌شود؟

جعفرزاده می‌گوید: اینکه حاکمیت بگوید فلان مامور تندروی کرده یا از روی میل شخصی، کار را جلو برده و موجبات این حادثه تلخ شده است، به نفع کشور است. یعنی مردم حس می‌کنند حکومت اشتباه را پذیرفته نه اینکه مسیر توجیه را در پیش بگیرند که خشم‌ها بیشتر شود.

اگر مهسا امینی به گشت ارشاد وزرا نمی‌رفت، باز هم سکته می‌کرد؟

وی می‌گوید: اکنون برخی رسانه‌های حکومتی روی به این آورده‌اند که مرحومه مهسا امینی، بیماری زمینه‌ای داشته است. سوال من این است که اگر این دختر ۲۲ ساله جوان که این بیماری‌ها را به او نسبت می‌دهند، گرفتار پلیس نمی‌شد، باز هم سکته می‌کرد و راهی بیمارستان می‌شد؟ اگر این دختر را به خیابان وزرا نمی‌بردند و آن حاشیه‌های پیرامونی برایش شکل نمی‌گرفت، الان فوت شده بود؟ از آقای رئیسی، وزیر کشور و هر کسی که پشت پرونده است می‌خواهم که مسیری را دنبال نکنند که همه گناه‌ها متوجه خود مرحومه شود. یک دختر جوان با خانواده‌اش از شهرستان در تهران مهمان بودند و پس از این اتفاق تلخ، فوت و سپس تدفین شد، آیا می‌توان به این راحتی صورت مسئله را پاک کرد؟ تکلیف حقیقت چه می‌شود؟ اگر شفاف‌سازی شد و رویه‌ها تغییر کرد می‌توان به فروکش‌کردن خشم مردم امید داشت در غیراین‌صورت عصبانیت مردم تشدید هم خواهد شد.

نماینده سابق مجلس می‌گوید: در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی و سیاسی قرار دارد و تحریم‌ها معیشت مردم را به مخاطره انداخته، این‌دست اتفاقات قابل توجیه نیست. تصمیم‌گیران نباید پایگاه اجتماعی کشور را تضعیف کنند، مملکت نیاز به پشتیبانی مردم دارد و باید آن‌ها را راضی نگه داشت. روزی آقای رئیسی گفت گشت مسئولان را راه می‌اندازم، ولی الان گشت ارشاد تشدید شده است. این همه خلف وعده روح و روان مردم را تخریب کرده است.

جعفرزاده می‌گوید: مگر می‌شود یک حکومت خلاف نظر معقول، مقبول و مشروع مردم تصمیم‌گیری کند؟ کجای این اتفاقات به راضی نگه‌داشتن مردم شبیه است؟ گشت ارشاد به سرمایه اجتماعی کشور لطمه زده است. پلیس این کاره نیست. یعنی چه که پلیس به مو، روسری، دامن و مانتوی خانم‌ها گیر دهد؟ از آن‌طرف، زورگیران و خفت‌گیران هم دارند هر غلطی می‌خواهند، می‌کنند. امروز نمی‌توان در حاشیه خیابان با آرامش با تلفن همراه صحبت کرد. این‌ها وظیفه پلیس است نه مقابله با بی‌حجابی. اکنون کار برخی سرباز‌ها شده تذکر برای حجاب، کجای این رویه‌ها اصولی و منطقی است؟ حواس‌مان باشد که مردم روز به روز عصبانی‌تر می‌شوند و کار در حال سخت‌شدن است.

/رویداد ۲۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا