آخرین خبرهاخبر داغعلم و تکنولوژی

آیفون ۱۴ به صورت رسمی رونمایی شد/ هر آنچه که باید درباره جدیدترین گوشی اپل بدانید

آیفون ۱۴ سری گوشی‌های آیفون ۱۴ سرانجام دیشب (چهارشنبه) در رویداد ویژه اپل به‌صورت رسمی معرفی شد.

به گزارش تدبیرشرق، دیشب در مراسم اپل، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس و همچنین آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس رونمایی شدند.یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین سری پرو و آیفون ۱۴ معمولی به بریدگی بالای صفحه برمی‌گردد.

در مدل‌های پرو و پرو مکس، «مینی ناچ» جدید در واقع «جزیره پویا» (Dynamic Island) نامیده می‌شود. این جزیره بر اساس کاری که انجام می‌دهید، گسترش می‌یابد و یا منقبض می‌شود.

به عنوان مثال، می‌تواند فورا از طریق یک انیمیشن صاف به یک اعلان گسترش یابد.

اپل موفق شده است بریدگی صفحه نمایش را به یک ویژگی قانع کننده تبدیل کند.

آیفون ۱۴ و آیفون پرو دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی است، در حالی که نسخه پلاس و پرو مکس صفحه نمایش ۶.۷ اینچی دارند.

آیفون‌های 14 و 14 پرو

اپل بالاخره یک صفحه نمایش همیشه روشن به آیفون اضافه کرد. این ویژگی از قبل در دستگاه‌های رقیب وجود داشته است و در مدل‌های اخیر اپل واچ نیز ظاهر خواهد شد. شما قادر خواهید بود زمان و ویجت‌ها را به طور مداوم مشاهده کنید، با آنچه اپل می‌گوید حداقل مصرف انرژی است. یعنی نگران عمر باتری نباشید.

مدل‌های پرو دارای تراشه A۱۶ بیونیک هستند که به گفته اپل ۴۰ درصد سریع‌تر و ۲۰ درصد کم‌مصرف‌ترند. اما دو مدل دیگر همچنان تراشه A۱۵ Bionic سال گذشته را ارائه می‌کنند.

در عین حال، اپل، آیفون ۱۴ را به حالت تثبیت‌کننده ویدیویی جدید و پیشرفته‌تر مجهز کرده است.

این حالت Action Mode نامیده می‌شود که از حسگر کامل استفاده می‌کند تا ویدیوها به‌طور باورنکردنی پایدار به نظر برسند.

فیلم نمایشی که توسط اپل در طول سخنرانی اصلی نمایش داده شد بسیار فوق‌العاده بود. اپل می‌گوید آیفون جدید ۴۹ درصد بهتر عکس‌برداری در نور کم را ارائه می‌دهد. یک حسگر بزرگ‌تر و فوکوس سریع‌تر با دیافراگم f/۱.۵ وجود دارد. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل خواهد بود.

همچنین طبق گفته اپل، اکنون می‌توان عکس‌های حالت شب را بسیار سریع‌تر گرفت و دوربین سلفی نیز با دیافراگم سریع‌تر بهبود یافته است و ۳۹ درصد افزایش را برای عکس‌های سلفی در نور کم ارائه می‌کند.

در کنار آن، جای تعجب نیست که آیفون ۱۴ از اینترنت پرسرعت ۵G پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توانید یک eSIM را در آیفون خود انتخاب کنید و سیم‌کارت‌های فیزیکی را کنار بگذارید. امکان ذخیره چندین eSIM در یک دستگاه وجود دارد و نمی توان آن را دزدید یا گم کرد.

قیمت آیفون ۱۴ از سوی شرکت ۷۹۹ دلار اعلام شد و این در حالی است که آیفون ۱۴ پلاس با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه می‌شود. مینی ۶۹۹ دلاری که سال گذشته دیدیم از بین رفته، بنابراین مدل پایه اکنون ۱۰۰ دلار گران‌تر است. اما آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ مانند آیفون ۱۴ قیمتی مشابه دارند.

از سوی دیگر قیمت ۱۴ آیفون پرو ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار خواهد بود.

آیفون‌های پرو و پرو مکس در ۴ رنگ و آیفون‌های ۱۴ دیگر در ۵ رنگ عرضه می‌شوند.

آیفون‌های ۱۴، پرو و پروکس ابتدا در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) و پس از آن آیفون ۱۴ پلاس در ۷ اکتبر عرضه می‌شود.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا