آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

بلاتکلیفی ۲۱ میلیاردی اسناد خزانه در حساب شهرداری رشت

خزانهرئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه حدود ۲۱ میلیارد تومان اسناد خزانه در دی ماه سال گذشته برای تسریع در روند احداث زباله سوز رشت به حساب شهرداری رشت واریز شد، گفت: اما این اعتبار به علت بی‌توجهی حدود هشت ماه بلاتکلیف در حساب شهرداری رشت قرار داشت.

گزارش تدبیرشرق، محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه کارگروه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در ساختمان دادگستری گیلان با قدردانی از تعامل و حمایت‌های دستگاه قضا استان در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات شهروندان اظهار کرد: دستگاه قضا محل دادخواهی و تظلم خواهی مردم است و مطمئنا بسیاری از مشکلات از این طریق بررسی و برطرف می‌شود.

وی به تفکر شورای ششم رشت پیرامون تعامل با دیگر دستگاه‌ها با هدف رفع مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: هر دستگاه و مدیری که بخواهد در تسریع بخشیدن به خدمات‌رسانی و رفع دغدغه‌های شهروندان رشت با حوزه مدیریت شهری ارتباط و تعامل داشته باشد، صمیمانه دستش را می‌بوسیم و شورای رشت تاکنون طی چندین جلسه‌ای که با دستگاه قضا از ابتدای شروع فعالیتش داشته، از نگاه حمایتی و ارشادی دستگاه قضا برخوردار بوده و دستگاه قضا در بسیاری از موارد به شورا نصیحت و تذکرات لازم را نیز داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به انتخاب هیات رئیسه سال دوم شورای رشت اشاره کرد و گفت: روز گذشته در فضایی دوستانه، اعضای هیات رئیسه سال دوم شورای رشت را انتخاب کرد و در چهارشنبه هفته جاری نیز اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا انتخاب و در روز پنج شنبه نیز هیات رئیسه کمیسیون‌های شورا تعیین تکلیف می‌شوند.

انتخاب شهردار رشت از طریق فراخوان
کارگرنیا با اشاره به اینکه از هفته آینده انتخاب شهردار رشت را از طریق فراخوان آغاز می‌کنیم، تصریح کرد: شورای ششم رشت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا افرادی که داوطلب و توانایی لازم را دارند مشخص شوند و در این مسیر حتما از نظر مشورتی افراد اصلح و دلسوز نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت شهرداری را انتخاب کنیم که درشان مردم و برای سه سال باقی مانده با تمام وجود به شهر و شهروندان خدمت کند.

وی با بیان اینکه شورای ششم رشت به موضوع پاسخگویی به مطالبات شهروندان دقت و توجه دارد، افزود: در شورای ششم، بنده و دیگر همکاران شورایی‌ام تلاش کردیم تا در تمامی روزها در خدمت مردم و پاسخگوی شهروندان شریف رشت باشیم.

کوتاه کردن دست نااهلان از بیت المال
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه حفظ بیت المال و کوتاه کردن دست نااهلان از اهداف شورای رشت است، بیان کرد: متاسفانه به واسطه برخی از بی‌توجهی‌ها و ترک فعل‌هایی که انجام شد خساراتی به بیت‌المال تحمیل شده که مورد پیگیری و تحت رسیدگی است.

وی با بیان اینکه در مشکل سراوان دستگاه‌های مختلفی مسؤول هستند، افزود: شورا و شهرداری هیچ وظیفه‌ای در تعیین محل دفنگاه زباله بر عهده ندارند و برابر ماده ۱۲ قانون پسماند، دستگاه‌های متولی در این موضوع استانداری، جهاد کشاورزی و محیط زیست هستند که باید محل مورد نظر را در اختیار شهرداری قرار دهند و درباره تامین آلات و ادواتی که برای حذف زباله مورد نیاز است نیز باید دولت تامین اعتبار و وارد عمل شود.

اختصاص اعتبار دولتی برای بهسازی دفنگاه زباله سراوان
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به اختصاص بودجه دولتی برای بهسازی دفنگاه زباله سراوان اشاره کرد و گفت: از سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای برای دفنگاه سراوان مشخص و طرحی نیز آماده شد و در آن زمان برای این اقدام ۵۷ میلیارد تومان هزینه برآورد شد و شرکتی با حدود ۸۸ میلیارد تومان برنده مناقصه شد.

کارگرنیا با بیان اینکه احمدی شهردار وقت در آن زمان به دنبال جذب اعتبارات ملی برای دفنگاه زباله سوز سراوان بود، تصریح کرد: به همین علت شهردار وقت نسبت به امضای تفاهم نامه از این بابت با شرکت برنده مناقصه اقدام نکرد و متاسفانه در دوران فعالیت سرپرست پیشین و شهردار سابق رشت نیز این اقدام پیگیری نشد و پس از وقوع درگیری‌ها در سراوان با ورود وزارت کشور مجددا بهسازی دفنگاه سراوان برآورد هزینه شد و این بار مبلغ ۵۹ میلیارد تومان برای این اقدام برآورد هزینه انجام شد.

تخلف موجب ابطال مناقصه بهسازی دفنگاه سراوان
وی با اشاره به اینکه پس از برآوردهای انجام شده مبلغ ۵۹ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شد، بیان کرد: در این مناقصه ۵۹ میلیارد تومانی، شرکتی با ۱۱۶ درصد پلوس با پیشنهاد حدود ۱۳۵ میلیارد تومان برنده این مناقصه شد که این اقدام مورد ایراد کمیته فنی و دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت و حدود یکماه به جهت اینکه متصدیان امر به دنبال گرفتن تخفیف از شرکت برنده بودند بلاتکلیف ماند.

به گفته کارگرنیا، ظاهرا ۱۴ میلیارد تومان هم تخفیف گرفته بودند که همین موضوع دلیلی دیگر بر ابطال مناقصه و تجدید آن شد و پس از این اتفاقات بنده نیز متعاقب آن نامه‌ای به سرپرست شهرداری بابت تجدید مناقصه نوشتم و پیگیریم با رعایت ضوابط و صرف و صلاح شهرداری در اسرع وقت نسبت به انجام تشریفات مناقصه در موعد تعیین شده اعلام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به انعقاد احداث زباله سوز سراوان در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در آن زمان رشت شورا نداشت و استاندار کفیل شورا بود و این قرار داد را امضا کرد که متاسفانه به دلیل یکسری از مشکلات زیست محیطی و غیره این اقدام به تاخیر افتاد و پس از رفع مشکلات محیط زیستی نیز اعتبارات این پروژه به صورت قطره چکانی اختصاص پیدا کرد.

بلاتکلیفی هشت ماهه اعتبار احداث زباله سوز رشت
کارگرنیا با بیان اینکه در دی ماه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۱ میلیارد تومان اسناد خزانه بابت احداث زباله سوز به حساب شهرداری رشت واریز شد، افزود: حدود ۲۱ میلیارد تومان اسناد خزانه در دی ماه سال گذشته برای تسریع در روند خرید تجهیزات احداث زباله سوز رشت به حساب شهرداری رشت واریز شد، اما این اعتبار به علت بی‌توجهی حدود هشت ماه بلاتکلیف به دلیل برخی اختلافات در حساب شهرداری رشت قرار داشت.

به گفته رئیس شورای شهر رشت، این در حالی است که اگر این اسناد در همان زمان به دلار تبدیل و به حساب شرکت تی تی اس که قرار داد احداث زباله سوز با آن منعقد شده، واریز می‌شد تا کنون مراحل ثبت سفارش قطعات مربوط به زباله سوز انجام و این قطعات وارد کشور شده بود.

وی با اشاره به اینکه زمانی که این اسناد به حساب شهرداری رشت واریز شد، دلار حدود ۲۵ هزار تومان بود، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت دلار حدود ۳۲ هزار تومان است و با این بی‌توجهی حدود پنج میلیارد تومان ضرر از بابت افزایش قیمت دلار به شهرداری تحمیل شده که اخیرا در دوران سرپرستی مجتبی خدمت بین دانا، نسبت به تحویل این اسناد و اخذ تضامین لازم و قرار داد تکمیلی شرکت TTS اقدام شده است و اگر در همان دی ماه این اقدام توسط شهردار وقت انجام می‌شد، تا کنون قطعات مربوط به زباله سوز نیز وارد شهر شده بود.

شتاب در پروژه اورهال کودآلی 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به اورهال فاز اول و دوم و توسعه فاز سه و چهار کودالی اشاره کرد و گفت: برای اورهال کردن فاز اول و دوم و ایجاد فاز سه و چهار کارخانه کودالی شهرداری رشت نیز حدود هشت میلیارد تومان اعتبار از چند ماه گذشته به حساب شهرداری واریز که به واسطه اختلاف در نوع خرید یکی از دستگاه‌ها بلاتکلیف باقی مانده بود که سرپرست شهرداری رشت این اعتبار را از حساب شهرداری رشت تامین و با واریز هشت میلیارد تومان به حساب شرکت شهاب خودرو، پروژه با شتاب بیشتری در شرف انجام هست.

کارگرنیا با بیان اینکه متاسفانه ترک فعل‌ها و برخی از اقدامات موجب یکسری فرصت سوزی‌ها در رشت شده، تصریح کرد: ان شاالله با انتخاب یک شهردار انقلابی و جهادی مشکلات به زودی برطرف شود و شهر رشت به جایگاه واقعی‌اش دست پیدا کند.

وی با اشاره به بازدید اخیر مدیر کل دادگستری گیلان از پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان تصریح کرد: مدیر کل دادگستری بابت اینکه حدود ده سال است که این پارک در اختیار شهرداری قرار داشته اما از آن به خوبی استفاده نشده گلایه‌هایی مطرح کرد که کاملا بحق بوده و متاسفانه برخی از بی‌توجهی‌ها در گذشته منجر به مغفول ماندن ظرفیت‌های فراوانی شده است.

به گفته رئیس شورای شهر رشت، در شرایط فعلی نیز انتظار داریم با توجه به اینکه قرار داد شهرداری و منابع طبیعی پیرامون پارک ۴۵۰ هکتاری رو به اتمام است، با ورود دستگاه قضا شرایطی مهیا شود تا مدت این قرار داد افزایش پیدا کرده و بتوانیم با چنین شرایطی برای سرمایه گذار ایجاد انگیزه کنیم تا سرمایه‌گذاری در این پارک توجیه اقتصادی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به احکام تخریب برخی از بناها در رشت که به تایید دیوان عالی نیز رسیده اشاره کرد و گفت: بنده از این بابت با دستگاه قضا دو مرحله نامه نگاری انجام داده‌ام و برخی از این املاک به گونه‌ای است که سال‌هاست شهروندان در آن سکونت دارند و تقاضا دارم چنانچه امکان‌پذیر است یک بار دیگر در یک کمیسیون ویژه این پرونده‌ها که سالهای طولانی است حکم تخریب آن‌ها صادر شده اما به هر دلیلی اجرایی نشده‌اند، مورد بررسی قرار بگیرد تا چنانچه هر کدام از این بناها فاقد شرایط است تخریب و هر کدام دیگر که قابلیت اصلاح را دارند از حکم تخریب خارج شده و با این اقدام گره‌ای از مشکلات شهروندان رشت باز شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا