آخرین خبرهااسلایدرخبر داغعلم و تکنولوژی

اپل واچ وجود تومور قلبی را در یک زن تشخیص داد!

اپل واچاپل واچ به تازگی توانسته با شناسایی یک تومور نادر قلبی، جان انسان دیگری را نجات دهد.

تا کنون اپل واچ توانسته جان افراد زیادی را نجات دهد. در آخرین گزارش ها، این ساعت هوشمند توانسته بود یک قایق‌ران سرگردان و یک زن گرفتار در رودخانه یخی را نجات دهد.

به گزارش تدبیرشرق، این ساعت هوشمند می‌تواند ضربان قلب کاربر را اندازه بگیرد و عادی یا غیرعادی بودن آن را تشخیص دهد. اکنون گزارش دیگری نشان می‌دهد که این ساعت هوشمند توانسته با شناسایی یک تومور نادر، جان انسان دیگری را نجات دهد.

اپل واچ توانسته تشخیص دهد که قلب زن دچار فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) شده است. این عارضه به این معنی است که قلب کاربر ضربان قلب نامنظمی داشته است. “کیم دورکی” ۶۷ ساله پس از دریافت اعلان در سه شب متوالی، به بیمارستان مراجعه کرد. او با خودش فکر کرد که ابتدا به اورژانس مراجعه کند و اگر اورژانس تشخیص داد که مشکلی وجود ندارد، اپل واچ را برای همیشه کنار بگذارد.

اپل

پس از انجام آزمایشات، پزشکان وجود یک میگزوم قلبی را تشخیص دادند. میگزوم، یک تومور نادر خوش خیم قلبی با رشد سریع است که می‌تواند جریان خون را محدود کرده و باعث سکته شود. این تومور، بیشتر در دهلیز چپ مشاهده می‌شود. پس از انجام معاینات، دورکی به مدت بیش از ۵ ساعت تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و تومور ۴ سانتی متری از قلب او برداشته شد. او در کمتر از دو هفته از بیمارستان مرخص شد. وقتی پزشکان از او پرسیدند که از کجا می‌دانسته AFib دارد، کیم اعلام کرد: «ساعتم به من گفت.» پزشکان اعلام کردند که اگر ساعت اپل به او هشدار نمی‌داد، کیم قطعاً جانش را از دست می‌داد.

/فرارو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا