آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

رهاسازی ۹۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری در رودخانه سفیدرود

خاویارسرپرست اداره کل شیلات گیلان با تاکید بر لزوم توجه به گسترش پرورش ماهیان خاویاری در استان گیلان گفت: تاکنون ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری با وزن مشخص و استاندارد در رودخانه سفید رود رهاسازی شده است.

به گزارش تدبیرشرق، حمیدرضا تقی نصیری امروز در جمع خبرنگاران، با بیان تولید ماهیان استخوانی و خاویاری یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان شیلان در استان گیلان است، اظهار کرد: ماهی استخوانی و خاویاری تولید شده در دریای خزر با کیفیت و مرغوب‌ترین ماهیان خاویاری در سطح جهان هستند که بسیار می‌توانند به رشد اقتصادی جهان کمک کنند.

وی با اشاره به رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر گفت: با تلاش همکاران ما در مراکز بازسازی ماهیان استخوانی و خاویاری از نیمه خرداد ماه سال جاری بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شدند.

سرپرست اداره کل شیلات استان گیلان با تاکید بر ادامه‌دار بودن رهاسازی بچه ماهیان خاویاری و استخوانی در دریای خزر بیان کرد: تاکنون ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در مناطق غرب، شرق و تالاب انزلی رهاسازی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مراحل رهاسازی چیزی بالغ بر ۱۳۰ میلیون بچه ماهی خاویاری در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شدند.

نصیری بیشترین میزان گونه بچه ماهی رهاسازی شده را مربوط به ماهی استخوانی سفید دانست و افزود: ۸۵ درصد ماهیان رهاشده از گونه ماهی سفید و ۱۵ درصد از سایر گونه‌ها مثل کپور و کولی بوده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی خاویار باید در دریای خزر بیش از سال‌های گذشته گسترش یابد تصریح کرد: صادرات و پرورش ماهی خاویار ارز آوری بسیار زیادی برای کشور دارد لذا و به این منظور تاکنون ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری با وزن مشخص و استاندارد در رودخانه سفیدرود رهاسازی شده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا