آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

انتقاد امام‌جمعه سیاهکل ازعدم تکمیل ساختمان سینمای این شهرستان

سینماامام‌جمعه سیاهکل با اشاره به نقش و تأثیرگذاری صنعت سینما در فرهنگ و هنر هر شهر و محرومیت سیاهکل از این صنعت بر تکمیل و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر ساختمان این سینما در شهرستان سیاهکل تأکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام محمدعلی کریمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سینما، رسانه‌ای تبلیغاتی مبتنی بر هنر، فرهنگ و تجارت است، اظهار کرد: سینما بدون تردید ابزاری است که توأمان قابلیت اثرپذیری و همچنین اثرگذاری خاصی از اقشار جامعه، فرهنگ و مردم و توسعه فرهنگی و تبلیغات فرهنگی، دفاع مقدس، سبک زندگی و هنر در تمامی گروها و نوع پوشش جوانان را داشته و دارد.

وی با بیان اینکه سینما رسانه‌ای قابل و درخور برای جامعه‌پذیری و نشاط اجتماعی است، گفت: بدون شک سینما برای شناسایی کنش‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار تأثیرگذار است.

امام‌جمعه سیاهکل  رشد فرهنگ جامعه در ترویج افکار و رفتار و ارزش‌ها و باورها را در میان مخاطبان از طریق صنعت سینما غیرقابل‌ انکار دانست و تصریح کرد: صنعت سینما، رسانه‌ای، رسانا با آمیزه‌هایی کم‌نظیر است، سینما ازجمله مسائل مهم وسایل ارتباط‌جمعی در زندگی امروزی به شمار می‌آید که در دادوستد و ساختار زندگی اجتماعی افراد بسیار تأثیرگذار است و اندیشه‌ها و چگونه زیستن را آموزش می‌دهد.

کریمی بابیان اینکه صنعت سینما سبب می‌شود تا اندیشه، عقاید و فلسفه زندگی انسان‌ها با فیلم شکل و تخریب شود، افزود: ازنظر ساختار جامعه‌شناسی، تأثیر سینما در تقسیم سه‌گانه کارآمدی خودش را خواسته و ناخواسته دارد و سینما عامل انتقال ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی شده و چه‌ بسا ضد آن‌هم می‌تواند تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی ارتباط خانواده با دنیایی خارج، تأثیرگذاری بر نهادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از طریق سینما امکان‌پذیر است، گفت: استفاده و به‌کارگیری از ظرفیت‌های متنوع و متعددی که در صنعت سینما و عرصه‌های گوناگون وجود دارد می‌تواند امکان معقول و مشروع را فراهم کند و این صنعت نباید مورد غفلت واقع شود.

امام‌جمعه سیاهکل، غفلت از صنعت سینما را سبب نگرانی مردم برشمرد و با اشاره به محرومیت این شهر از صنعت سینما بیان کرد: این شهرستان از سال ۱۳۴۲ از وجود دو سینما برخوردار بود تا اینکه به دلیل برخی فرسودگی‌ها، ساختمان این دو سینما تخریب شدند و اکنون این شهرستان فاقد سینما است.

کریمی با بیان اینکه سینما ۲۲ بهمن سیاهکل نیز در بحران برف سال ۸۳ گیلان به دلیل تحمل نکردن فشار برف روی سقف آن، تخریب شد، تصریح کرد: پس از تخریب این سینما قرار بود توسط حوزه هنری گیلان به‌ جای آن یک ساختمان چندمنظوره ساخته و در طبقه سوم آن با حذف ستون‌ها، سینمایی با ظرفیت ۲۰۰ صندلی احداث شود ولی پس از گذشت سال‌ها، تنها ستون‌ها و سقف‌های بی‌قواره و بدون مضمون در خیابان اصلی شهر سیاهکل به‌ جا باقی‌مانده است.

به گفته وی، از آنجا که کاربری سینما به‌ صورت قبلی مقرون‌به‌صرفه نبوده، حوزه هنری با رایزنی‌های فراوان موفق به تغییر کاربری سینما و طرح یک مجتمع چندمنظوره فرهنگی – تجاری شد که در این طرح طبقه همکف و طبقه نخست ۱۰۰ درصد تجاری و فرهنگی پیش‌بینی و طبقه دوم نیز سالن چندمنظوره فرهنگی طراحی شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا