آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

چالش تعیین شهردار در تالش و آبستراکسیون مجدد |اقلیت ناهمگون مقابل اکثریت متحد

شهرداربه گزارش تدبیرشرق,طاها عبداللهی:شورای شهر تالش (هشتپر) نشستی علنی دیگری را عصر یکشنبه ۲۹ خرداد برگزار کردند تا بتوانند شهردار را معین کنند اما این بار هم آب شان در یک جوب نرفت.

این نشست در حالی برگزار می‌شد که دستور کار آن انتخاب شهردار بود و همه هفت عضو حاضر شدند. پس از مدت کوتاهی اعضا به موضوع واکنش نشان دادند و به یکباره ترکیب اکثریت در مقابل اقلیت شکل گرفت. ترکیب چهار نفری بهروز علی بابایی، بهزاد پورپناه، فیروزه اردویی و هادی رحیمی در مقابل جبهه سه نفری رسول برهانی، عبدالله حسین پور و وحید یوسف زاده در برابر یکدیگر صف آرایی کردند.
موضوع انتخاب سه گزینه در این نشست مطرح شده است. ترکیب چهار نفری متفق‌القول با انتخاب هوشنگ عباسقلی زاده مدیرکل سابق امور شهری و شهردار اسبق تالش موافق بودند. اما ترکیب سه نفری دو گزینه را مطرح کردند. گزینه حسین پور و یوسف زاده علی علایی ( شهردار سابق سهند آذربایجان شرقی) بود و رسول برهانی هم بر حسن محمدپور ( شهردار اسبق تالش) تاکید می‌کرد.
سرانجام نشست با رأی گیری بر سر گزینه ها به سوتفاهم دوباره رسید. انتخاب هوشنگ عباسقلی زاده با چهار رأی توسط اکثریت در مقابل سه رأی اقلیت سبب شد تا سه عضو اقلیت با آبستراکسیون از نشست خارج شوند‌.
نکته جالب توجه ماجرا امضای دفتر حضور و غیاب توسط شش عضو شرکت کننده در نشست است و تنها حسین پور علیرغم اینکه در جلسه حاضر بوده آن را امضا نکرده است. همین موضوع هم یک چالش حقوقی ایجاد کرده و یک دوگانه دیگر در کنار آبستراکسیون به توان دو شکل می‌گیرد.
پورپناه سخنگوی شورای شهر درباره اعتبار نشست، آبستراکسیون و سایر موضوعات می‌گوید: نشست با امضای شش نفر از هفت عضو شرکت کننده قانونی است و حد نصاب نیز مراعات شده است. ترک جلسه نیز ضوابط قانونی انتخاب را زیر سوال نمی‌برد. نامه انتخاب همراه با صورتجلسه و تصویر دفتر حضور و غیاب به فرمانداری تالش فرستاده می‌شود تا در کمیته تطبیق مصوبات شورا اعتبارسنجی شود.
اما در سمت مقابل ماجرا چه خبر است؟
رسول برهانی رئیس شورا معتقد است که انتخاب هر گزینه ای مشروط به حضور وی در جلسه شورا، ارائه رزومه کاری و درخواست برای حضور در کرسی شهرداری است. وی در این باره می‌گوید که در اعتراض به عدم حضور عباسقلی زاده در صحن شورا نشست را ترک می‌کند.
شورای شهر به صورت رسمی تنها به فراخوان اکتفا کرده است و دعوت‌نامه برای مذاکره با هیچ گزینه ای ارسال نکرده است.
اما این موارد در حالی است که موضوع نشست‌های شبانه در خارج از صحن شورا همچنان داغ است و تقریبا همه گزینه ها بنابر اظهار نظرهای خود درگیر آن بوده اند. نشست‌هایی که ظاهرا مخفیانه بوده اما فعالان شبکه های اجتماعی شهر تالش در یک ماه گذشته از آن خبر داده بودند. همین شب نشینی ها عاملی بوده است که یک جریان موازی شکل بگیرد. جریانی متشکل از چند عضو شورا، چند ریش سفید، فعالان شبکه های اجتماعی و برخی خبرنگاران که همیشه در حاشیه سازی ها نقش برجسته ای داشته اند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا