آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

خطاب به رییس جمهور؛ واکنش تند رییس کل سازمان نظام پرستاری به اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

دانشگاه علوم پزشکیرییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: رئیس دانشگاه گیلان اگر حضوری واقعی و مؤثری در نظام سلامت استان‌شان داشته و دارد چرا هنوز خانواده‌های شهدای سلامت استان؛ سرگردانند؟ چرا تمام پرسنل دانشگاه‌شان ناراضی‌اند؟

به گزارش تدبیرشرق,محمد میرزابیگی، رییس کل سازمان نظام پرستاری در واکنش به اظهارات ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: حق مدافعین سلامت جهادی و جان برکف ما نبود که رئیس جمهور محترمشان، از قول یک رئیس دانشگاهی که در دوره کرونا معلوم نبود خودش کجاست؟ و اکنون هم بدترین شکل ممکن مدیریت را بر مجموعه خود دارد، اینچنین خدمات و رشادت‌های مدافعین سلامت را کم انگاری و تحقیر کند.

نوشته رییس کل سازمان نظام پرستاری خطاب به رییس جمهور به شرح ذیل است؛

جناب آقای رئیس جمهور

در روزگاری که کرونای منحوس همه کشور را تیره و تار کرده بود. همه مشاغل و ادارات و بازار و کسبه و مدارس؛ دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و… تعطیل و همه نیروهای انسانی کشور را دورکار کرده بود؛ اما این مدافعین سلامت یعنی پرستاران؛ پزشکان و پیراپزشکان بودند که با ترک خودخواسته خانه و کاشانه خود و استقرار در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی با تقدیم بالغ بر سیصد شهید (۱۵۹ شهید پرستار) که از جمله بیشترین شهدای مدافع سلامت از استان گیلان می‌باشد – و با تقدیم ده‌ها هزار جانباز کرونایی؛ بعد از دو سال و صد روز جهاد شبانه روزی، که اکثر ایام را بدون دارو؛ واکسن و ایمنی مناسب بودند؛ اما امنیت کامل را به حیات و سلامت مردم این مرز و بوم برگرداندند. لذا این حق مدافعین سلامت جهادی و جان برکف ما نبود که رئیس جمهور محترمشان، از قول یک رئیس دانشگاهی که در دوره کرونا معلوم نبود خودش کجاست؟ و اکنون هم بدترین شکل ممکن مدیریت را بر مجموعه خود دارد، اینچنین خدمات و رشادت‌های مدافعین سلامت را کم انگاری و تحقیر کند.

جناب رئیس جمهور!

رئیس دانشگاه گیلان باید به شما می‌گفت، شهید نرجس خانعلی‌زاده اولین و جوان‌ترین شهید پرستار ما؛ مانند تمام نیروهای طرحی بدون سهمیه و ۸۹ روزه فعلی، هیچ رابطه استخدامی جذابی با نظام سلامت دولتی؛ نداشت لیکن در دفاع از سلامت مردم بی‌محابا جان خود را تقدیم کرد.

اما رییس همان دانشگاه او با پست بالا و دریافتی‌های غیرقابل مقایسه و… اما حضوری تمام وقت تلفنی بر دانشگاه مذکور داشته و بخاطر همین نوع مدیریت و حضور تلفنی بوده که به حضرتعالی هم تحلیل تلفنی خود را درهمان سطح و میزان حضورش منتقل کرده‌اند.

اما گله ما این است که شما چرا؟!

رئیس دانشگاه گیلان اگر حضوری واقعی و مؤثری در نظام سلامت استان‌شان داشته و دارد چرا هنوز خانواده‌های شهدای سلامت استان؛ سرگردانند؟ چرا تمام پرسنل دانشگاه‌شان ناراضی‌اند؟

ایشان باید به شما می‌گفت که خانواده شهیده باقری و امثال باقری‌ها هنوز چرا سرگردان رسیدن به حقوق اولیه‌شان در مسیر بروکراسی دانشگاه گیلان‌اند؟! و هنوز هیچ رسیدگی که نشده‌اند بماند بلکه حتی حقوق بچه‌های کوچک بازمانده از شهیده‌شان به سرعت قطع شده و هنوز برقرار نشده ماجرای جالبی دارد که بدنیست علت‌یابی شود.

شما چرا؟ آقای رئیس جمهور؟
کسی منکر زحمات نیروهای جهادی نیست. اما تقدیر از نیروهای جهادی که نباید به قیمت تحقیر و کم‌انگاری سایر جان بر کفان نظام سلامت تمام می‌شد.

آقای رئیس جمهور
منتظر دلجویی هستیم
تمامی مدافعین سلامت اعم از پرستاران؛ پزشکان و پیراپزشکان؛ متعهد‌ترین نیروهای نظام؛ انقلاب و کشورند. و تحمل با تمام مشکلات و کمبودهای موجود هنوز کم نگذاشته‌اند. و منتظر عکس‌العمل حضرتعالی هستند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا