آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

دیپلماسی اقتصادی دولت منجر به دور زدن تحریم‌ها می‌شود/ایران محور ترانزیت آسیای میانه به خلیج فارس

دیپلماسی اقتصادیعضو کمیسون داخلی مجلس شورای اسلامی ظرفیت جمهوری اسلامی به دلیل داشتن ۱۵ همسایه در پیرامون خود در حوزه صادرات محصولات استراژتیک را بسیار مؤثر دانست و گفت: با شروع کار دولت جدید، دیپلماسی اقتصادی فعال و مبادلات تجاری با کشورهای تاجیکستان، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان با افزایش مواجه شد.

به گزارش تدبیرشرق، رسول فرخی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجه تعامل با همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان است لذا  دولت هم با توجه به سیاست دولت در این خصوص تاکنون به خوبی  عمل کرده است.

وی ظرفیت جمهوری اسلامی به دلیل داشتن ۱۵ همسایه در پیرامون خود در حوزه صادرات محصولات استراژتیک را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک در متصل کردن کشورهای آسیای میانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای ظرفیت خوبی در راستای ترانزیت صادرات و واردات منطقه است که می‌تواند به خنثی سازی تحریم‌ها کمک کند.

عضو کمیسون داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم  توسعه روابط همسایگی با کشورهای همسایه در راستای تأمین منابع مالی و ارزی کشور بیان کرد: خوشبختانه با شروع کار دولت جدید، دیپلماسی اقتصادی فعال و مبادلات تجاری با کشورهای تاجیکستان، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان با افزایش مواجه شد.

فرخی با بیان اینکه توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از راهبردهای جدا نشدنی در جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: دولت باید در راستای تنظیم برنامه اساسی و مدون هماهنگ با اسناد بالا دستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف اقتصادی حرکت کند و با توجه به وضعیت کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا