آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

خط پروازی رشت آستراخان مسیر تجارت هوایی را برای تجار تسهیل می‌کند

خط پروازیرییس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه ایجاد خط پروازی بین رشت و آستراخان مسیر تجارت هوایی برای فدراسیون روسیه را برای تجار تسهیل می‌کند، گفت: راه‌اندازی خط پرواز رشت – آستراخان از اقداماتی است که گیلان در صدد راه‌اندازی آن برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های تجاری خود است

به گزارش تدبیرشرق، استان گیلان در ارتباط با کشور روسیه همیشه استان پیشرو و پیشتاز بوده و نقش اساسی در توسعه مناسبات بین دو کشور ایران و روسیه داشته و همکاری اکثر استان‌های کشورمان با فدراسیون روسیه با محوریت و هماهنگی استان گیلان انجام می‌گیرد.

در این راستا، با توجه به هماهنگی‌های بعمل‌آمده قرار است در آینده نزدیک پرواز مستقیم بین رشت و آستراخان توسط شرکت هواپیمایی پارس‌ایر برقرار گردد و بدین ترتیب تحولی بزرگ در مناسبات منطقه‌ای رخ خواهد داد و سفر شهروندان ایرانی به ویژه تجار و بازرگانان به آن کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

در این خصوص نیاز است تسهیلات لازم برای ورود ایرانیان به آن کشور در نظر گرفته شود که در این راستا سرکنسولگری فدراسیون روسیه در رشت می‌تواند نقش تعیین‌کننده در بقاء و تداوم این مسیر پروازی داشته باشد.

قطعاً اکثر مسافران این خط هوایی غیربومی بوده و از هموطنان سایر استان‌های کشورمان می‌باشند و آن‌ها انتظار دارند که ویزای خود را از سرکنسولگری فدراسیون روسیه در رشت دریافت نمایند.

آندره وادوف سرکنسول روسیه در رشت با حضور در اتاق بازرگانی گیلان و دیدار با هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی گیلان به سرکنسولگری روسیه در رشت پیشنهاد شد برای هموطنان غیراستانی با ارایه بلیط رشت – آستراخان و یا با معرفی اتاق بازرگانی گیلان با ارایه کلیه مدارک موردنیاز و با رعایت قوانین ورود به روسیه، ویزای ورود به آن کشور برای آن‌ها صادر گردد.

در این دیدار آندره وادوف ضمن تاکید بر توسعه روابط بین ایران و فدراسیون روسیه و نقش گیلان و استان آستراخان روسیه برای گسترش مراودات دوسویه تجاری اظهار کرد: تلاش خواهد شد تا حداکثر همکاری برای صدور ویزا برای شهروندان ایرانی صورت گیرد تا شاهد ارتقای روابط ایران و روسیه در تمامی زمینه‌ها باشیم.

رییس اتاق بازرگانی گیلان نیز که مسؤولیت اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه را عهده‌دار است، اظهار کرد: روسیه یکی از کشورهای هدف صادراتی جمهوری اسلامی ایران است و استان گیلان با داشتن یکصد سال سابقه همکاری تجاری با روسیه و توسعه این روابط پس از فروپاشی شوری سابق، تلاش می‌کند تا سهم بسزایی با تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های تجاری را ایفا نماید.

هادی تیزهوش تابان، ایجاد سرای تجاری در آستراخان روسیه را یک مرکز مهم برای گسترش و تعمیم تجارت در فدراسیون روسیه ارزیابی کرد و گفت: آستراخان به عنوان استان جنوبی روسیه پایگاهی است تا تجار به دیگر استان‌های روسیه برای تجارت دسترسی راحت‌تر داشته باشند و در این استان کالاهای خود را به تجار روسی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد خط پروازی بین رشت و آستراخان مسیر تجارت هوایی برای فدراسیون روسیه را برای تجار تسهیل می‌کند، تصریح کرد: راه‌اندازی خط پرواز رشت – آستراخان از اقداماتی است که گیلان در صدد راه‌اندازی آن برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های تجاری خود است و اینکه این خط پروازی مورد حمایت سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت است می‌تواند دامنه روابط تجاری ما را وسیع‌تر نماید.

به گزارش فارس، در این نشست صدور روادید در رشت، راه‌اندازی خط پروازی رشت – آستراخان و حل مشکلات رانندگان روسی که بدون دوزبلاغ وارد آستارای ایران می‌شوند و در رمان خروج با مشکل روبرو می‌شوند مطرح شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا