آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛ اختصاص یک‌هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان

آبرسانیمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۷۱۱ روستا، گفت: این عملیات با اعتبار هزار و ۸۲۵ میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در جلسه آغاز عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی سپاه در حوزه آبرسانی با اشاره به انجام این عملیات با اختصاص یک‌هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد: پیش‌بینی شده که عملیات آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان ظرف مدت ۳۰ ماه انجام شود.

مازیار علی‌پور با بیان اینکه هم اکنون در این پروژه به ۸۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر آبرسانی می‌شود، افزود: کمیّت و کیفیت آب شرب جمعیتی بیش از ۳۴۲ هزار نفر در ۶۲۶ روستای گیلان نیز در این پروژه ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به این مهم که در طول اجرای پروژه اگر روستای فاقد آب شرب سالم دیگری شناسایی شود به طرح آبرسانی اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بعنوان معین در شرق استان و بسیج سازندگی سپاه گیلان بعنوان معین دیگر طرح آبرسانی به روستاهای غرب گیلان انتخاب شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای عملیات آبرسانی، مخزن در سایت روستای خرشتم در شرق گیلان ساخته می‌شود و سایت دوم نیز شهید خوش‌سیرت آستانه اشرفیه است که خط انتقال آب توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این نقطه راه‌اندازی می‌شود.

علی‌پور با اشاره به سایت دیگر طرح عملیات آبرسانی در استان گیلان خاطرنشان ساخت: سایت سوم طرح عملیات آبرسانی به روستاهای گیلان، اجرای خط انتقال برای شهرستان تالش است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا