آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

هشدار تعزیرات حکومتی به نانوایی‌ها/تعطیلی خودسرانه نانوایی تخلف است

نانوایی‌هامدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها را خلاف دانسته و می‌گوید چهار نانوایی به دلیل تخلفات مستمر مهروموم شدند.

به گزارش تدبیرشرق، بعد از حذف ارز ترجیحی توسط دولت، ابتدا شایعات افزایش قیمت نان و سپس سهمیه‌بندی این قوت غالب مردم توسط عده‌ای در فضای مجازی و با هدف ایجاد التهاب در جامعه مطرح شد و با توجه به اینکه بهره‌مندی مردم از نان سالم و با کیفیت یکی از نیازهای اولیه در کشور است، تهیه نان بسیار خوب باید به اولویت متولیان امر تبدیل شود.

همواره در چند سال گذشته کیفیت نامناسب نان در گیلان و تغییر وزن نان مطرح بوده و متأسفانه دولت‌ها نظارت دقیقی بر روی اصلاح این امر نداشته و اقدامات لازم را انجام ندادند.

مردم در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی انتظاری چون دریافت نان باکیفیت توسط نانوایی‌ها نداشته و نباید پذیرای عواقب کیفیت نامطلوب آرد، رانت‌خواری، قاچاق آرد وضعف متولیان باشند.

یکی از دلایلی نانوایی‌ها در خصوص چرایی کیفیت پایین نان در گیلان مطرح می‌کنند بی‌کیفیت بودن آرد توزیع شده در این استان با نسبت استان‌های دیگر است که همین امر سبب می‌شود تا هر روز دور ریز نان به دلایل گفته شده افزایش پیدا کند.

ولی گلایه شهروندان، صرفا به کیفیت پایین نان در گیلان بسنده نشده و مردم نسبت به تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی‌ها گلایه دارند.

به گفته مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان در طی این مدت از ۱۲۲ نانوایی در قالب ۲۶ گروه، بازرسی و نظارت به عمل آمده است.

مرتضی امینی می‌گوید تاکنون برای ۱۳۷ نانوایی متخلف پرونده تشکیل شده و این پرونده‌ها فقط مربوط به گشت بازرسی نبوده و طبق گزارش‌های مردمی برای این واحدهای نانوایی پرونده تشکیل شده است.

آن طور که مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان می‌گوید برای ۱۳۷ واحد نانوایی متخلف یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال محکومیت به دلیل گران‌فروشی و کم‌فروشی صادر شده است.

وی تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها را خلاف دانست و گفت چهار نانوایی به دلیل تخلفات مستمر مهروموم شدند لذا از مردم درخواست دارم در صورت مشاهده تخلف با شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا