آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

در جلسه کارگروه گردشگری ، صنایع دستی و شهر خلاق شورای اسلامی شهرستان رشت تاکید شد ؛ ایجاد بازارچه صنایع دستی – تاسیس آموزشکده خوراک شناسی – راه‌اندازی موزه خوراک رشت در عمارت تاریخی شهرداری – احیاء بازار پیرسرا

رشترئیس شورای اسلامی شهرستان رشت و شهردار در کارگروه گردشگری، صنایع دستی و شهر خلاق شورای اسلامی شهرستان رشت بر موضوعاتی همچون ایجاد بازارچه صنایع دستی، تاسیس آموزشکده خوراک شناسی، راه‌اندازی موزه خوراک رشت در عمارت تاریخی شهرداری واحیاء بازار پیرسرا تاکید کردند.

به گزارش تدبیرشرق, مجید عزیزی رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در کارگروه گردشگری، صنایع دستی و شهر خلاق شورای اسلامی شهرستان رشت استفاده از تجارب نخبگان و اساتید دانشگاهی توسط مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کارگروه گردشگری، صنایع دستی و شهر خلاق دارای عضوهای ثابت و افتخاری است و تلاش میکنیم از ظرفیتهای شهر خلاق در همه حوزه‌ها استفاده نمائیم.
رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت اذعان کرد: شهر رشت شهری بسیار بزرگ است اما متاسفانه در گذشته سطح مدیریتی آن را آنقدر پائین آوردند که هر کسی به خودش اجازه میداد در مباحث مدیریتی آن دخالت کند.
مجید عزیزی جلب رضایتمندی مردم را هدف اصلی شورای شهر و شهرداری رشت دانست و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر رشت بر اساس یکسری معیارها و شاخصهای که داشت، سید امیر حسین علوی را به عنوان شهردار رشت انتخاب کرد و امیدواریم شهردار هم از این فرصت خوب برای خدمت به مردم استفاده کند.
سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه چنین جلساتی می‌تواند منشأ آثار و برکات فراوانی برای این شهر باشد، عنوان کرد: مدیریت شهری به دنبال این است، بتواند تا در همه حوزه‌های فعالیتی خود اعم از عمرانی، برنامه‌ریزی و فعالیتهای نرم‌افزاری نوآوری لازم را عملیاتی کند.
شهردار رشت ساماندهی تمامی طرحها، پروژه‌ها و موضوعاتی که در شهر رها شده است را رویکرد مهم شهرداری دانست و ابراز داشت: بحث راه‌اندازی ستاد شهر خلاق یکی از همین موضوعاتی است که در طی چند سال اخیر مورد مطالبه بود و با توقف هایی مواجه شد.
سید امیر حسین علوی ضمن ابراز خرسندی از استمرار فعالیتهای دبیرخانه شهر خلاق و پیگیری امورات این حوزه اضافه کرد: خوشحالم که با اقدامات انجام گرفته سایر دستگاههای مرتبط هم در کنار شهرداری رشت وارد میدان شده و رسالت خود را در ستاد شهر خلاق دنبال می‌کنند.
وی اضافه کرد: تداوم فعالیتهای ستاد شهر خلاق باعث یک حرکت عمومی بین دستگاههای عضو ستاد می‌شود تا همه در حوزه‌های گردشگری، توریسم و اقتصاد شهر خلاق با یکدیگر همکاری کنند.
شهردار رشت ضمن تاکید بر ایجاد بازارچه صنایع دستی در این شهر اذعان کرد: تا زمانی که اتصال لازم این کار با حوزه مدیریت شهری انجام نگیرد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تنهایی از عهده آن بر نخواهد آمد.
علوی با بیان اینکه محدوده جغرافیایی زمینی که برای ایجاد بازارچه صنایع دستی رشت تعریف شده در حاشیه شهر قرار گرفته است، تصریح کرد: برای تضمین آورده اقتصادی مطمئن و جهت جذب فعالان صنایع دستی بهتر است محدوده‌ای داخل شهر برای این بازارچه در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: شهرداری رشت برای حفظ کاربری موزه ساختمان ساعت تلاشهای بسیار زیادی انجام داد و قصد دارد فرآیند مرمت و بازسازی این بنای تاریخی را شروع کند.
شهردار رشت ضمن تاکید بر تسریع در امر مرمت عمارت میرزا خلیل رفیع و تبدیل آن به موزه مشروطه اظهار داشت: در نظر داریم امسال در محله پیرسرای رشت دو پروژه را شامل سنگ فرش مسیر و جداره سازی اجرایی کنیم که در دو فاز انجام خواهد شد.
علوی استفاده از ساختمانهای تاریخی و تولید درآمد از آنها را رویکردی که در بسیاری از شهرهای کشور در دستور کار شهرداریها قرار گرفته است، ذکر کرد و ادامه داد: در حوزه پیاده راه فرهنگی شهر رشت هم شهرداری به دنبال این است تا فرآیند مرمت نمای ظاهری بعضی از ساختمان‌های آن را اجرایی نماید.
وی با بیان اینکه تاکنون در حوزه جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در شهر رشت خوب عمل نشده است، یادآور شد: باید روی این نقیصه و رفع آن کار کرد و اجازه نداد موقعیت ویژه و اقتصادی ساختمانهای قدیمی شهر رشت از دست برود.
علوی حل و فصل مشکلات مالی برخی از ساختمانهای شهر رشت را هم خواستار شد و گفت: دو سال است که شهرداری برای تملک و بازسازی ساختمان دانش سرا ردیف بودجه تخصیص می‌دهد اما به علت مباحث حقوقی، میراثی و وراثی تعیین تکلیف این بنا تاکنون انجام نگرفته است.
/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا