آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

مهم‌ترین رویداد اقتصادی کشورهای ساحلی خزر با محوریت ایران در باکو برگزار می شود

رویداد اقتصادیمدیر عامل شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت از برگزاری مهمترین رویداد اقتصادی کشورهای ساحلی دریای خزر با محوریت ایران در جمهوری ادربایجان خبر داد

حسن مرتجی در گفت و گو با خبرنگار معین نیوز افزود: این رویداد در قالب پاویون نمایشگاه و کنفرانس بازرگانی صنعتی کشورهای ساحلی دریای خزر برگزار می شود.
وی اظهار کرد : این رویداد اقتصادی و تجاری ۲۴ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر باکو پایتخت آذربایجان با حضور تجار و فعالان اقتصادی و تجاری و مدیران ارشد انجام می شود.

به گفته وی ، افتتاح نمایشگاه محصولات کشورهای حاشیه خزر و همچنین نشست های تخصصی و دیدارهای مختلف با فعالان اقتصادی و مدیران بخش های خصوصی و دولتی کشورهای شرکت کننده از جمله برنامه های این نمایشگاه است.

وی یاد اور شد : با توجه به تحولاتی که درعرصه جهانی با توجه به شیوع بیماری کرونا در دوسال گذشته و همچنین جنگ روسیه و اوکراین و تحریم های غرب ایجاد شده است شرکت در اینگونه نمایشگاهها و محافل بین المللی فرصت خوبی برای شناخت از بازارهای جدید و پیوند های اقتصادی و تجاری با شرکا و مشتریان این بازارها است.

مدیر عامل شرکت‌ای تی اف گروپ ITF Group گفت:: هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد فرصت برقراری ارتباط و شناسایی شرکت‌های معتبر داخلی وخارجی، آشنایی با آخرین دستاورد‌ها وفن آوری‌های روز جهان، در اختیار گذاردن فرصت انعقاد قرارداد‌های کاری، یافتن نمایندگان فعال، فراهم ساختن زمینه مناسب جهت ارائه آخرین دستاورد‌های نوین علمی، پژوهشی و صنعتی در حوزه‌های مختلف صنعتی، افزایش کیفیت تولید و رسیدن به استاندارد‌های جهانی و آشنایی و تبادل تجربیات شرکت‌ها با یکدیگر در یک مکان مناسب و زمان کوتاه می‌باشد.

به گفت: وی ملاقات با طرف‌های تجاری، دستیابی به پروژه ها، مناقصات و تندر‌ها در بازار CIS و آذربایجان، بازاریابی موفق با تضمین امنیت سرمایه گذاری از اهداف دیگر این نمایشگاه ۳ روزه است.

وی ادامه داد : این نمایشگاه بین المللی در باکو یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعتی و بازرگانی کشور جمهوری آذربایجان و منطقه CIS و حوزه قفقاز است و همچنین فرصتی برای صنعتگران خلاق جهت معرفی محصولات تولیدی و نیز آشنایی با صنایع مختلف سایر کشور‌ها در همسایگی ایران به شمار میرود.

وی با بیان اینکه اذربایجان یکی از کشور‌های دارای نفت و گاز منظقه است که دارای پروژه‌های بسیاری است تاکیدکرد: همکاری اقتصادی ایران و جمهوری اذربایجان در حال حاضر پایین‌ترین ریسک تجاری در حوزه کشور‌های CIS را دارا می‌باشد.

وی افزود: با توجه به آغاز اصلاحات اقتصادی و توجه به تجارت و سرمایه‌گذاری در آذربایجان، ایران می‌تواند از این فرصت به نفع توسعه صادرات استفاده کرده و سهم خود را از بازار این کشور افزایش دهد.
وی اظهارداشت: از موقعیت استراتژیک آذربایجان می‌توان به عنوان پایگاه صادراتی ایران استفاده و به کشور‌های همجوار محصولات کشورمان را صادر کرد و ایران در صادرات به جمهوری آذربایجان در منطقه CIS رتبه اول را دارد.

مرتجی همچنین یاد اور شد : برنامه های متنوعی در این نمایشگاه پیش بینی شده است که از جمله اختصاص غرفه های فرهنگی بویژه آثار عکس هنرمندان کشور با موضوع جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری استان گیلان به عنوان‌ یکی از استان های مرزی با اشتراکات بسیار با جمهوری اذربایجان است.

وی توجه به برنامه ها و پیوست های فرهنگی با اشتراکات کشورها را برای نزدیکی ذائقه های مردم در پیشبرد اهداف اقتصادی و گسترش روابط تجاری بسیار حایز اهمیت خواند.

/معین نیوز

 

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا