آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

نیروی دریایی روسیه وارد آمدن آسیب جدی به رزمناو مسکوا را تأیید کرد

رزمناو مسکوادر پی ادعای اوکراین مبنی بر شلیک و اصابت موشک به یک رزمناو روسی، رسانه های دولتی روسیه تایید کردند که کشتی پرچمدار نیروی دریایی روسیه موسوم به “مسکوا” در دریای سیاه آسیب زیادی دیده است و خدمه، کشتی را رها کرده‌اند.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه وقوع حادثه ناگوار در کشتی RTS Moskva از مجموعه ناوگان دریای سیاه این کشور را تایید کرد.

وزارت دفاع روسیه به تاس گفت: خدمه کشتی مسکوا (پرچمدار ناوگان دریای سیاه) بشدت آسیب دیده و کشتی را رها کرده اند.

بنا به این گزارش، آتش سوزی که در کشتی رخ داد، باعث انفجار مهمات شده است. رسانه های دولتی روسیه در مورد علت آتش سوزی توضیح بیشتری ندادند.

مقامات اوکراینی مدعی شدند که موشک های هدایت شونده ضد کشتی مستقر در ساحل، به مسکوا که از مقر ناوگان دریای سیاه در سواستوپل کریمه عملیات می کرد، اصابت کرده است.

ماکسیم مارچنکو فرماندار اودسا روز سه شنبه در پیامی تلگرامی گفت: تایید شده است که رزمناو موشکی مسکوا امروز دقیقاً به همان جایی که نیروهای مرزبانی ما به جزیره مار فرستاده شده بودند، رفته بوده. موشک‌های نپتون اوکراین آسیب بسیار جدی به کشتی روسی وارد کرده اند.

موشک های نپتون که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ به میدان رفتند، بر اساس الگوی موشک ضد کشتی کایاک AS-۲۰ شوروی که مشابه موشک هارپون ساخت آمریکاست، ساخته شده اند.

بنا به گزارش تاس، ناو مسکوا در سال ۱۹۸۲ به نیروی دریایی شوروی اضافه شد و یکی از سه رزمناو موشک هدایت شونده کلاس اسلاوا است. دو اسلاوای دیگر مارشال اوستینوف و واریاگ هستند که در مدیترانه فعالیت می کنند.

مسکوا نخستین کشتی جنگی روسیه نیست که در طول نبرد ۵۰ روزه اوکراین آسیب دیده است. پیش از این گزارش شده بود که یک کشتی دیگر روسی در نزدیکی بندر بردیانسک اوکراین پس از حمله نیروهای اوکراینی غرق شد. آتش‌سوزی این کشتی جنگی در نهایت به یک کشتی تجاری در بندر بردیانسک آسیب رساند و باعث خسارت شد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا