آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار به سد پلرود از محل سفر رئیس جمهوری به استان گیلان

سد پلرودنماینده عالی دولت در گیلان  از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار به سد پلرود از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق؛ اسدالله عباسی به همراه آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و مدیر عامل آب منطقه ای گیلان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان رودسر، از روند عملیات اجرای سد مخزنی پلرود رحیم آباد این شهرستان بازدید کرد.
استاندار گیلان در بازدید از این سد در جمع خبرنگاران گفت: از محل اعتبارات سفر آیت الله دکتر رئیسی مبلغ یک صد میلیارد تومان اعتبار نقدی به این پروژه اختصاص داده شد که از این میزان 20 میلیارد تومان در سال 1400 و مابقی در سال 1401 پرداخت می شود.
عباسی با تأکید به مسئولین مربوطه برای تعیین تکلیف وضعیت روستای آزارکی در محدوده سد، اظهار کرد: در زمینه تعیین وضعیت تملک زمین ها و خانه هایی که در محدوده سد قرار دارد باید به زودی تصمیمی اتخاذ و زمین ها خریداری و آزادسازی شده و این کار باید بصورت جهادی انجام شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه طبق نظر پیمانکار با اعتباری که اختصاص داده شده تا دو سال آینده سد آماده بهره برداری می شود، گفت: انتظار داریم جاده دسترسی سد قبل از بهره برداری پروژه آماده شود.
وی تصریح کرد: از همه عوامل دست اندرکار اجرایی این پروژه می خواهم بصورت جهادی کار کنند زیرا مردم ما بیشتر از این نمی توانند منتظر بمانند.
استاندار گیلان در پایان بازدید به فرماندار رودسر دستور داد با توجه به درخواست های مردمی، بلافاصله از جاده دسترسی بالادستی سد بازدید و بررسی بعمل آورد.
وحید خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز اظهار داشت: سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تأمین آب استان می باشد که با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود بعنوان دومین رودخانه بزرگ گیلان و استفاده از آن جهت تأمین نیاز آبی بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) اجرا می شود.
وی افزود: با اجرای طرح مخزنی پلرود، علاوه بر تأمین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان از جمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال تأمین می شود.
شایان ذکر است، عملیات اجرایی این پروژه از فروردین ماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده است.

سدپلرود
سدپلرود
سدپلرود
/روابط عمومی آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا